KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

pop-up menus

Dutch translation: pop-up menus


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pop-up menus
Dutch translation:pop-up menus
Entered by: Evert DELOOF-SYS

04:56 Nov 16, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: pop-up menus
Use to remove pop-up menus or status displays from the screen
(handleiding DVD-speler)
Anneken
pop-up menus
Explanation:
lijkt me hier wel het handigst - gewoon laten staan.

Gebruik dit om pop-up menus ... vanuit het scherm te verwijderen.

Ref. via www.google.com (niet echt goede referenties in die zin dat er nogal wat spellingsfouten in voorkomen, wat trouwens bewijst dat teveel bedrijven eigenlijk maar weinig respect hebben voor hun (potentiële) klanten :):

"De Camtasia recorder ziet niet alleen cursor bewegingen, menu keuzes, pop-up menus, typen en al het andere wat er op het scherm gebeurt, maar bevat ook ScreenDraw om extra notities op het scherm te maken en ScreenPad voor het toevoegen van logo's en andere afbeeldingen tijdens het opnemen. Ook kunnen effecten toegevoegd worden zoals het oplichten van de cursor of een object, watermerken, opname tijd, titlels, hoorbare muis-klikken en inzoomen."

Nog eentje:

"Om vervolgens een afbeelding te verbinden met een hoofdstuk moet u in het pop-up menu naast "to asscociate (sic) a Picture prompt" een hoofdstuk kiezen. In de ruimte rechts naast het pop-up menu moet u de naam van de snelkoppeling van de afbeelding typen (alleen de naam en niet de aanhalingstekens). Klik op de Submitknop (sic)."


HTH


Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt Evert!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3pop-up menu
Hans Hereijgers
4 +1(vervolg)keuzelijsten
Jacki
4 +1pop-up menus
Evert DELOOF-SYS
4pop-up menu / menu's
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
pop-up menu


Explanation:
In Eurodicautom wordt het Engelse woord behouden. Of dat juist is...

Hoop dat je er iets mee bent.


Hans Hereijgers
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pieter_H: Ja, duizenden hits op Google/ NL-sites
5 mins

agree  Marco Vrieling: klopt
7 mins

agree  Linda Ferwerda: absoluut goed
9 mins

agree  Marianne Sluyter: Ook Microsoft gebruikt het woord pop-up menu.
11 mins

disagree  xxxXX789: Uitklapmenu is een goede Nederlandse vertaling.
4 days

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pop-up menus


Explanation:
lijkt me hier wel het handigst - gewoon laten staan.

Gebruik dit om pop-up menus ... vanuit het scherm te verwijderen.

Ref. via www.google.com (niet echt goede referenties in die zin dat er nogal wat spellingsfouten in voorkomen, wat trouwens bewijst dat teveel bedrijven eigenlijk maar weinig respect hebben voor hun (potentiële) klanten :):

"De Camtasia recorder ziet niet alleen cursor bewegingen, menu keuzes, pop-up menus, typen en al het andere wat er op het scherm gebeurt, maar bevat ook ScreenDraw om extra notities op het scherm te maken en ScreenPad voor het toevoegen van logo's en andere afbeeldingen tijdens het opnemen. Ook kunnen effecten toegevoegd worden zoals het oplichten van de cursor of een object, watermerken, opname tijd, titlels, hoorbare muis-klikken en inzoomen."

Nog eentje:

"Om vervolgens een afbeelding te verbinden met een hoofdstuk moet u in het pop-up menu naast "to asscociate (sic) a Picture prompt" een hoofdstuk kiezen. In de ruimte rechts naast het pop-up menu moet u de naam van de snelkoppeling van de afbeelding typen (alleen de naam en niet de aanhalingstekens). Klik op de Submitknop (sic)."


HTH




Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Bedankt Evert!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marianne Sluyter: behalve dat het meervoud van menu menu's is.
4 mins
  -> Juist! En ik maar zaniken over spellingsfouten :) - haast en spoed is ... / zal eens nagaan of er geen 'tijdmechanisme' in de KudoZ-pagina's kan ingebouwd worden/antwoorden worden vaak immers te snel verwacht en KudoZ-punten (inderdaad) te snel toegekend

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(vervolg)keuzelijsten


Explanation:
Volgens mij worden met pop-up menu's (inderdaad met 's) meestal lijsten met opties bedoeld. In de officiële terminologie heten deze vervolgkeuzelijsten of keuzelijsten.
Het kan ook zijn dat gewoon menu's worden bedoeld.

Jacki
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 222

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS
1 day 18 hrs

1 day 21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pop-up menu / menu's


Explanation:
en niet 'vervolgkeuzelijst'/lijst met opties enz. - = drop-down menu.

Sorry for hitting the wrong button, Jacki, couldn't rectify my grading


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706