KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

output

Dutch translation: output / uitvoer


05:28 Nov 16, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: output
- For discs recorded with 96 KHz Linear PCM, you must change 96KHZ(Off) to 48KHz(On) for analogue and digital output.
-PCM won’t be output when it is set to LPCM 96 KHz.
- Outputs DTS Bitstream via digital output only.
(uit handleiding DVD-speler)
=> volgens het woordenboek en EuroDicAutom kan het zowel slaan op 'uitgang' als op de 'prestatie' of 'rendement' van een toestel.
De context helpt me echter niet veel verder... Welke technisch begiftigd persoon kan me helpen??
Anneken
Dutch translation:output / uitvoer
Explanation:
- Voor disks (of schijfjes) die zijn opgenomen met een 96 KHz Lineaire PCM, moet u 96 KHZ(Uit) veranderen in 48 KHz(Aan) voor analoge en digitale uitvoer.
-Er is geen PCM-uitvoer mogelijk wanneer de machine is ingesteld op LPCM 96 KHz.
- Uitsluitend DTS Bitstream via digitale uitvoer.

Dit is een groffe vertaling aan de hand van de beschikbare context. In principe is uitvoer altijd de betere vertaling, maar output als ww is moeilijk te vertalen als "uitvoeren" in een dergelijke context, dus daar moet een beetje omheen gebreid worden. In IT-terminologie laat men ook wel input en output staan, maar hier is de vertaling beter.
Selected response from:

Havona
Netherlands
Grading comment
Bedankt, dit past inderdaad naadloos in de tekst!

Groetjes,

Anneken
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5uitgang / uitvoer
Wouter van Kampen
4uitgang/zal niet functioneren/uitvoer-uitgang
Evert DELOOF-SYS
4output / uitvoerHavona
4Zie uitlegPieter_H


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
uitgang / uitvoer


Explanation:
aan de uitgang heb je uitvoer
aan de ingang heb je invoer
(van een signaal)

;-)

Wouter van Kampen
Thailand
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 199

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
output / uitvoer


Explanation:
- Voor disks (of schijfjes) die zijn opgenomen met een 96 KHz Lineaire PCM, moet u 96 KHZ(Uit) veranderen in 48 KHz(Aan) voor analoge en digitale uitvoer.
-Er is geen PCM-uitvoer mogelijk wanneer de machine is ingesteld op LPCM 96 KHz.
- Uitsluitend DTS Bitstream via digitale uitvoer.

Dit is een groffe vertaling aan de hand van de beschikbare context. In principe is uitvoer altijd de betere vertaling, maar output als ww is moeilijk te vertalen als "uitvoeren" in een dergelijke context, dus daar moet een beetje omheen gebreid worden. In IT-terminologie laat men ook wel input en output staan, maar hier is de vertaling beter.

Havona
Netherlands
PRO pts in pair: 74
Grading comment
Bedankt, dit past inderdaad naadloos in de tekst!

Groetjes,

Anneken

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Zie uitleg


Explanation:
Hoi Anneken!

Ik vermoed dat "output in de vierde regel je in de war brengt. Dat is een vvd van het werkwoord output.
De overige "outputs" betreffen het uitvoer-vermogen/effect


Hier een plakkertje van Kramers Engels en Van Dale:

output
I zelfstandig naamwoord
opbrengst, productie
militair nuttig effect o, vermogen o
elektrotechniek uitgang(svermogen o)
computerterm uitvoer, output
II overgankelijk werkwoord
computerterm uitvoeren


output²
( overgankelijk werkwoord; ook output, output )
1 voortbrengen
produceren, opleveren
2 ( computer ) uitvoeren
als output leveren

Ik hoop dat het kan helpen.

Succes !

Groeten,

Pieter_H




Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uitgang/zal niet functioneren/uitvoer-uitgang


Explanation:
Een poging :):

1) analoge en digitale uitgang

2) De Pulse Code Modulatie zal niet functioneren...
Door PCM (Pulse Code Modulatie) wordt de informatie omgezet in een digitale code voordat deze verstuurd wordt. Stoorsignalen en ruis hebben geen invloed op de code.

3) Uitvoer van DTS-bit(-)stroom enkel via digitale uitgang.

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706