KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

under-drain

Dutch translation: ondergrondse draineerbuis


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:under-drain
Dutch translation:ondergrondse draineerbuis
Entered by: xxxblomguib

04:16 Nov 25, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: under-drain
The pipe crews installed more than 7,500m drainage and under-drains

Dit wordt aangelegd op een marinevliegveld.
Linda Ferwerda
ondergrondse draineerbuis
Explanation:
drainage kan ook bovengronds plaatsvinden met behulp van bijv. afwateringsgreppels, welke dan ook in lopende meter zouden uitgedrukt worden.
Volgens mij wordt hier dit onderscheid gemaakt; ik denk dat met jouw "under-drains" dat gedeelte van de drainage bedoeld wordt dat in de grond wordt aangelegd.
Selected response from:

xxxblomguib
Grading comment
Thanks!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ondergrondse draineerbuisxxxblomguib
4...installeerden meer dan 7500 m aan afwaterings- en afvoerinfrastructuur (-buizen, -leidingen))
Evert DELOOF-SYS
4draineerbuizen / afwateringsbuizen
Jacki


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
draineerbuizen / afwateringsbuizen


Explanation:
Hallo Linda,

De Engelse van Dale zegt draineerbuizen, maar misschien kun je ook gewoon afwateringsbuizen gebruiken. Ik zie trouwens niet zo het verschil tussen drainage en under-drains.

Jacki

Jacki
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 222

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
...installeerden meer dan 7500 m aan afwaterings- en afvoerinfrastructuur (-buizen, -leidingen))


Explanation:
Indien je 'buizen' wil vermijden, kun je misschien bovenstaande suggestie gebruiken.
Afwatering enz. kan immers ook via greppels, kanalen, leidingen enz., werk dat ongetwijfeld ook door de 'pipes crew' gedaan wordt.


Ga eens naar
www.ub.rug.nl/eldoc/dis/eco/p.d.groote/h9.pdf
voor een hoofdstuk over 'afwatering en drainage'

of naar:

www.minaraad.be/2000/MiNa200019.pdf

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ondergrondse draineerbuis


Explanation:
drainage kan ook bovengronds plaatsvinden met behulp van bijv. afwateringsgreppels, welke dan ook in lopende meter zouden uitgedrukt worden.
Volgens mij wordt hier dit onderscheid gemaakt; ik denk dat met jouw "under-drains" dat gedeelte van de drainage bedoeld wordt dat in de grond wordt aangelegd.

xxxblomguib
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 144
Grading comment
Thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Acx: 100%, the under-drains are the underground drains
5 hrs