KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

fabrication

Dutch translation: Bouw, constructie, Fabrikaat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fabrication
Dutch translation:Bouw, constructie, Fabrikaat
Entered by: Pieter_H

01:54 Nov 26, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: fabrication
Onderdelen van een fornuis.

GRILL INNER DOOR FABRICATION
GAS RAIL FABRICATION
TALL DOOR BRACKET FABRICATION
Shayna Barby
Bouw, constructie, Fabrikaat
Explanation:
Hi Shayna!

3 options according to Van Dale.


Best regards,


Pieter_H
Selected response from:

Pieter_H
Norway
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1fabricage of [onvertaald]xxxXX789
4-
bouman
4Bouw, constructie, FabrikaatPieter_H


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Bouw, constructie, Fabrikaat


Explanation:
Hi Shayna!

3 options according to Van Dale.


Best regards,


Pieter_H

Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
fabricage of [onvertaald]


Explanation:
Fabrication heeft in het Nederlands maar één betekenis: fabricage. In bovenstaand verband lijkt dat echter wat onlogisch te klinken (slechte Engelse tekst?). In dat geval zou ik het gewoon onvertaald laten.

xxxXX789
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 276

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda: helemaal mee eens
1 hr

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
-


Explanation:
Hallo Shayna,
Fabrication betekent hier 'constructie'. Ik zou 'fabrication' echter in dit geval gewoon weglaten uit de Nederlandse vertaling. Dus bijv. gewoon vertalen met 'Binnendeur grill'.
Groeten & succes!

bouman
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 16