KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

flue trim

Dutch translation: rookgasafvoerklep


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flue trim
Dutch translation:rookgasafvoerklep
Entered by: xxxblomguib

02:00 Nov 26, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: flue trim
Onderdeel van een fornuis.
Shayna Barby
rookgasafvoerklep
Explanation:
Vorig antwoord was niet verkeerd: flue = rookgaskanaal
To trim in deze context is ,volgens mij, het regelen van de afvoer door middel van het plaatsen bijvoorbeeld een vlinderklep in dit kanaal.
Selected response from:

xxxblomguib
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2rookgasafvoerklepxxxblomguib
5oeps!xxxXX789
5rookgasafvoer, stookbuisxxxXX789


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
rookgasafvoer, stookbuis


Explanation:
Kluwers Polytechnisch Woordenboek

xxxXX789
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 276

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
oeps!


Explanation:
Sorry, dat is de vertaling van Flue Tube, niet Flue Trim. Ik moet je het antwoord dus schuldig blijven. Excuses!

xxxXX789
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 276

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
rookgasafvoerklep


Explanation:
Vorig antwoord was niet verkeerd: flue = rookgaskanaal
To trim in deze context is ,volgens mij, het regelen van de afvoer door middel van het plaatsen bijvoorbeeld een vlinderklep in dit kanaal.

xxxblomguib
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 144
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  solos
2 days 17 hrs

agree  Leo te Braake | dutCHem: collega vertelde uit vorige werkkring.
265 days