KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

ear-mike

Dutch translation: oortelefoon


07:18 Nov 26, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: ear-mike
Press the button on ear-mike for a few seconds to receive an incoming call while ear-mike is connected to the phone.
(handleiding GSM)
Anneken
Dutch translation:oortelefoon
Explanation:
Een koptelefoon die je in het oor stopt. "De simpelste oplossing bestaat uit een oortelefoon en een microfoontje dat je gewoon op je GSM aansluit."
Selected response from:

Marianne Sluyter
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3oormicrofoonSerge L
4 +3oortelefoon
Marianne Sluyter
4oortelefoon
Marianne Sluyter


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
oormicrofoon


Explanation:
vb.:

"Privé gesprekken: - U kunt deze functie gebruiken voor een privé gesprek
- Verkrijgbaar bij autotelefoonset (aparte verkoop van oormicrofoon)"

Succes!

Serge L.


    Reference: http://www.auto-vista.be/gebruiksaanwijzing.html
Serge L
PRO pts in pair: 392

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Shayna Barby
1 min

agree  Evert DELOOF-SYS
7 mins

neutral  Carla Zwanenberg: ik weet dat het woord gebruikt wordt maar ik zou toch voor oortelefoon kiezen aangezien je meestal niet met je oren praat ;-)
36 mins

neutral  Jacki: with Carla
1 hr

agree  Koos Vanderwilt: Ja, maar je praat in het Engels ook niet met je oren.
6 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
oortelefoon


Explanation:
Een koptelefoon die je in het oor stopt. "De simpelste oplossing bestaat uit een oortelefoon en een microfoontje dat je gewoon op je GSM aansluit."


    Reference: http://www.politie.lommel.be/188_GSM.htm
Marianne Sluyter
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 30
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carla Zwanenberg
29 mins

agree  Jacki
1 hr

agree  Toiny Van der Putte-Rademakers
3 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oortelefoon


Explanation:
Een koptelefoon die je in het oor stopt. "De simpelste oplossing bestaat uit een oortelefoon en een microfoontje dat je gewoon op je GSM aansluit."


    Reference: http://www.politie.lommel.be/188_GSM.htm
Marianne Sluyter
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 30