KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

touch tones

Dutch translation: toondruktoetsen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:touch tones
Dutch translation:toondruktoetsen
Entered by: Anneken

07:59 Nov 28, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: touch tones
Some telephone services(such as telephone answering machine and pager) require your telephone to transmit DTMF tones(Dual Tone Multi- Frequency), also known as “touch tones”.
(handleiding GSM)
Anneken
toondruktoetsen
Explanation:
officiële afkorting die KPN gebruikt is TDK. Ik heb 18 jaar bij KPN gewerkt, o.a. in de telefooncentrale
Selected response from:

Josephina Kooijman
Grading comment
Bedankt!!!!
Groetjes,

Anneken
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3signaaltoetsen
Jan Acx
4toondruktoetsen
Josephina Kooijman
4toontoetsenPieter_H
4 -1DruktoetsenGeorges PETIT


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Druktoetsen


Explanation:
Geluk ermee

Georges PETIT
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
Grading comment
Dit gaat over een soort tonen en niet over toetsen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxHenri
52 mins

disagree  Jacki: het gaat hier niet om de toetsen maar om de `piepjes'
1 hr

disagree  solos: toetstonen zou een redelijk neonederlands ervoor zijn.
11 hrs
  -> Iedereen heeft gelijk. Ik beken schuld! "Pieptonen" dan maar?
The asker has declined this answer
Comment: Dit gaat over een soort tonen en niet over toetsen.

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
toontoetsen


Explanation:
Toetsen die geluid geven als je er op drukt.

Misschien kun je dit gebruiken...

Groeten,

Pieter_H


Ref:

http://www.sdxplc.com/usernl/index/index91/2010v91nl.pdf


    Reference: http://www.sdxplc.com/usernl/index/index91/2010v91nl.pdf
Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139
Grading comment
Het gaat hier om een soort tonen, niet om toetsen. Sorry...
The asker has declined this answer
Comment: Het gaat hier om een soort tonen, niet om toetsen. Sorry...

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
signaaltoetsen


Explanation:
je hebt ook druktoetsen die niet het gewenste signaal geven.

signaaltoesten wordt algemeen gebruikt

Jan Acx
Spain
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 145
Grading comment
Het gaat hier om een soort tonen, niet om toetsen. Sorry...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxHenri
39 mins

agree  Jacki
57 mins

agree  Shayna Barby
3 hrs
The asker has declined this answer
Comment: Het gaat hier om een soort tonen, niet om toetsen. Sorry...

103 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
toondruktoetsen


Explanation:
officiële afkorting die KPN gebruikt is TDK. Ik heb 18 jaar bij KPN gewerkt, o.a. in de telefooncentrale

Josephina Kooijman
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 55
Grading comment
Bedankt!!!!
Groetjes,

Anneken