KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

AC wall outlet

Dutch translation: stopcontact (voor wisselstroom)


01:43 Nov 29, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: AC wall outlet
Connect the adapter to an AC wall outlet.
(uit handleiding GSM, geen bijkomende info beschikbaar)
Anneken
Dutch translation:stopcontact (voor wisselstroom)
Explanation:
die wisselstroom is volgens mij overbodig in het Nederlands

Steek (de stekker van) de adapter in het stopcontact.

Selected response from:

Kathleen Ferny
Belgium
Grading comment
Bedankt, dit lijkt me inderdaad de beste en meest gangbare vertaling.

Groetjes,

Ann
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2wandcontactdoos (wisselstroom)Serge L
5AC wandkontakt(-doos)
Sven Petersson
5AC-stopcontact
Evert DELOOF-SYS
5AC-stopcontact
5wisselstroomstopcontactCarole Raes
4 +1stopcontact (voor wisselstroom)Kathleen Ferny


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
stopcontact (voor wisselstroom)


Explanation:
die wisselstroom is volgens mij overbodig in het Nederlands

Steek (de stekker van) de adapter in het stopcontact.



Kathleen Ferny
Belgium
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 33
Grading comment
Bedankt, dit lijkt me inderdaad de beste en meest gangbare vertaling.

Groetjes,

Ann

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Acx
2 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
wisselstroomstopcontact


Explanation:
AC staat voor alternate current - wisselstroom.

Een wall outlet is gewoon een stopcontact


    Reference: http://www.compaq.com/products/notebooks/adapterrecall/dutch
Carole Raes
PRO pts in pair: 140

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
AC-stopcontact


Explanation:
AC = Alternating Current = wisselstroom

In combinatie met AC kun je rustig 'AC-stopcontact' gebruiken.

Ref.:

"... in de fitting rechts aan de onderzijde van de telefoon. Steek de transformator
in een AC-stopcontact. U kunt de lader alleen uitschakelen door deze uit het ..."

www.pcc.philips.com/manuals/SavvyC13DB_NL.pdf

HTH


    Reference: http://www.pcc.philips.com/manuals/SavvyC13DB_NL.pdf

Native speaker of:

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
AC-stopcontact


Explanation:
AC = Alternating Current = wisselstroom

In combinatie met AC kun je rustig 'AC-stopcontact' gebruiken.

Ref.:

"... in de fitting rechts aan de onderzijde van de telefoon. Steek de transformator
in een AC-stopcontact. U kunt de lader alleen uitschakelen door deze uit het ..."

www.pcc.philips.com/manuals/SavvyC13DB_NL.pdf

HTH


    Reference: http://www.pcc.philips.com/manuals/SavvyC13DB_NL.pdf
Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
wandcontactdoos (wisselstroom)


Explanation:
De zin komt er gewoon op neer dat je de adapter in het stopcontact moet steken :-)

een van de talloze voorbeelden van wandcontactdoos:
"Indien de afstand tussen uw PC en de wandcontactdoos groter is dan 15 meter, geldt een toeslag van f.15,00 per extra meter, inclusief afwerken van de kabel, tot een maximum van 25 meter. Bij grotere afstanden kan een goede werking niet gegarandeerd worden."


Succes,

Serge L.



    Reference: http://www.opinternet.nl/chello/
Serge L
PRO pts in pair: 392

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Davorka Grgic: Yep.
10 mins

agree  Helen Lusted: that
3 hrs

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
AC wandkontakt(-doos)


Explanation:
Implicit in answer.
Plenty of Google hits for "wandkontaktdoos".


    My geriatric brain.
    Google confirms.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 165