KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

clevis pin

Dutch translation: borgpen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:clevis pin
Dutch translation:borgpen
Entered by: Thijs van Dorssen

08:52 Dec 13, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: clevis pin
Goedemorgen,

Ik heb het ding honderden keren gezien maar hoe noemen we het in het Nederlands? Foto op: http://www.pivotpins.com/clevis-pin.htm

Alvast hartelijk bedankt voor het meezoeken,
Carla
Carla Zwanenberg
Netherlands
pen/stift
Explanation:
de juiste omschrijving van zo'n dingetje om iets te blokkeren is pen of stift. Ik veronderstel dat clevis wel bekend is.

Good luck!
Selected response from:

xxxblomguib
Grading comment
Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken. De context was erg beperkt (enkele zinnetjes aanvulling op een handleiding die ik niet zelf had vertaald) dus ik heb maar voor de ruimere term "borgpen" gekozen.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pen/stiftxxxblomguib
4vorkbout
edlih_be
3vlinder(das)pen/vlinder(das)sluiting/vlinder(das)klem
Evert DELOOF-SYS
3vlinder(das)pen/vlinder(das)sluiting/vlinder(das)klem


Discussion entries: 1





  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pen/stift


Explanation:
de juiste omschrijving van zo'n dingetje om iets te blokkeren is pen of stift. Ik veronderstel dat clevis wel bekend is.

Good luck!

xxxblomguib
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 144
Grading comment
Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken. De context was erg beperkt (enkele zinnetjes aanvulling op een handleiding die ik niet zelf had vertaald) dus ik heb maar voor de ruimere term "borgpen" gekozen.

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vorkbout


Explanation:
pin which is used to pass through holes in a clevis.

Used in the vehicle industry - ships, planes etc.

edlih_be
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 18

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vlinder(das)pen/vlinder(das)sluiting/vlinder(das)klem


Explanation:
Ben het al als 'Bow-tie' pen tegengekomen, vandaar - een gangbare Nederlandse term vind ik niet.

En als iets niet bestaat, dan moet het maar uitgevonden worden... :)



Native speaker of:

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vlinder(das)pen/vlinder(das)sluiting/vlinder(das)klem


Explanation:
Ben het al als 'Bow-tie' pen tegengekomen, vandaar - een gangbare Nederlandse term vind ik niet.

En als iets niet bestaat, dan moet het maar uitgevonden worden... :)


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706