KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

terminal block

Dutch translation: klemmenblok / aansluitblok


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:terminal block
Dutch translation:klemmenblok / aansluitblok
Entered by: Hilde Hoven

22:42 Dec 18, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: terminal block
'Terminate the wires on the terminal block.'

Last one for today. Is 'lasdoos' OK?

Thanks!

Hilde
Hilde Hoven
New Zealand
aansluitblok / klemmenblok
Explanation:
vb.:

"Flying lead aansluitblok met dimmerfunctie. De module heeft dezelfde technische specificaties als de LM12 stekkermodule, echter is de LM12W uitgevoerd als module zonder stekkerdeel. Via de aansluitkabels kan de module gemonteerd worden in b.v. verlichtingsarmaturen."

"6 x 6mm2 klemmenblok aan een zijde, en een 3 x 6mm2 klemmenblok aan de tegenover liggende zijde en voorzien van doorvoerbedrading. Mocht er aan de tegenovergestelde zijde ook behoefte zijn aan een doorlus mogelijkheid dan is dit mogelijk tegen een meerprijs."

Succes,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
Thanks Serge! I will use aansluitblok! Have a good new year!
Cheers...;-), Hilde
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2aansluitblok / klemmenblokSerge L
4aansluitklemmenbord
Jan Acx


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
aansluitblok / klemmenblok


Explanation:
vb.:

"Flying lead aansluitblok met dimmerfunctie. De module heeft dezelfde technische specificaties als de LM12 stekkermodule, echter is de LM12W uitgevoerd als module zonder stekkerdeel. Via de aansluitkabels kan de module gemonteerd worden in b.v. verlichtingsarmaturen."

"6 x 6mm2 klemmenblok aan een zijde, en een 3 x 6mm2 klemmenblok aan de tegenover liggende zijde en voorzien van doorvoerbedrading. Mocht er aan de tegenovergestelde zijde ook behoefte zijn aan een doorlus mogelijkheid dan is dit mogelijk tegen een meerprijs."

Succes,

Serge L.


    Reference: http://www.baaij-hoveniers.nl/HA/HA_producten.htm
    Reference: http://chalmit.myweb.nl/protecta-safe.htm
Serge L
PRO pts in pair: 392
Grading comment
Thanks Serge! I will use aansluitblok! Have a good new year!
Cheers...;-), Hilde

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Thijs van Dorssen: Ja, of misschien 'eindblok'.
17 mins

agree  Linda Ferwerda: aansluitblok is prima!
8 hrs

1 day 22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aansluitklemmenbord


Explanation:
I agree with the previous but I found this as well
TERM klemmenblok

Reference UCPTE
(4)
TERM aansluitklemmenbord

Reference R.Verbiest,SABENA,Brussel



    Eurodicom
Jan Acx
Spain
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 145