KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

connection-orientated

Dutch translation: connectie-georiënteerde niet-beveiligde verbinding


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:connection-orientated
Dutch translation:connectie-georiënteerde niet-beveiligde verbinding
Entered by: Evert DELOOF-SYS

10:51 Jan 4, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: connection-orientated
connection-orientated non-secure connection
(uit handleiing WAP-GSM)
Anneken
connectie-georiënteerde niet-beveiligde verbinding
Explanation:
Ref.:

... TCP. Het Transmission Control Protocol voorziet toepassingen van een
betrouwbare connectie-georiënteerde verbinding bovenop IP. ...

www.esat.kuleuven.ac.be/~joclaess/kviv/www_beveiligen.html
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt Evert! Blijkbaar betekent deze term dat er kan worden nagegaan of het bericht goed werd ontvangen (adhv logbestanden), maar ik vind geen duidelijkere vertaling dan deze!

Groetjes,

Anneken
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2connectie-georiënteerde niet-beveiligde verbinding
Evert DELOOF-SYS
5connectie-georiënteerde niet-beveiligde verbinding


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
connectie-georiënteerde niet-beveiligde verbinding


Explanation:
Ref.:

... TCP. Het Transmission Control Protocol voorziet toepassingen van een
betrouwbare connectie-georiënteerde verbinding bovenop IP. ...

www.esat.kuleuven.ac.be/~joclaess/kviv/www_beveiligen.html


Native speaker of:

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
connectie-georiënteerde niet-beveiligde verbinding


Explanation:
Ref.:

... TCP. Het Transmission Control Protocol voorziet toepassingen van een
betrouwbare connectie-georiënteerde verbinding bovenop IP. ...

www.esat.kuleuven.ac.be/~joclaess/kviv/www_beveiligen.html

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Bedankt Evert! Blijkbaar betekent deze term dat er kan worden nagegaan of het bericht goed werd ontvangen (adhv logbestanden), maar ik vind geen duidelijkere vertaling dan deze!

Groetjes,

Anneken

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marianne Sluyter
3 mins

agree  Joeri Van Liefferinge
1 hr

neutral  Jacki: Connectie-georiënteerd staat ook in het Sybex-woordenboek Informatica maar ik vind het wel erg lelijk; helaas weet ik zo gauw geen andere vertaling
9 hrs