KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

phono

Dutch translation: geluidskabel


08:55 Jan 11, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: phono
5 Phono to 5 Phono cable
Phono to Scart Connector

Voor meer context:

Connect the 5 Phono cable to the Master Hub, (see diagram 1.1), and ensure that the switch, (located on the top of the Master Hub), is in the `Component’ position.

Het gaat om onderdelen waarmee je een spelcomputer op je geluidssysteem of HDTV kunt aansluiten.
Sandra van Bijsterveld
Netherlands
Dutch translation:geluidskabel
Explanation:
Hallo Sandra,

Volgens mij wordt hier de geluidskabel bedoeld.

Op Google krijg je diverse hits.

Groeten,

Linda
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Het ging inderdaad om een geluidskabel, een van een bepaald type. Dank je, Linda, en iedereen bedankt voor het meedenken.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1geluidskabelLinda Ferwerda
4 -1phonoShayna Barby
5 -2fono
Sven Petersson


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
geluidskabel


Explanation:
Hallo Sandra,

Volgens mij wordt hier de geluidskabel bedoeld.

Op Google krijg je diverse hits.

Groeten,

Linda

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715
Grading comment
Het ging inderdaad om een geluidskabel, een van een bepaald type. Dank je, Linda, en iedereen bedankt voor het meedenken.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wouter van Kampen
1 hr

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
fono


Explanation:
Implicit in answer.


    Reference: http://www.hitachi-eu-bsd.com/assets/applets/cpm1404_2104__N...
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 165

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Joep Muijs: "fono" is geen correct Nederlands. "Geluidskabel" is m.i. juist.
5 mins
  -> See references!

disagree  Wouter van Kampen: Joep heeft het juist. Het is geluidskabel
1 hr
  -> See references!

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
phono


Explanation:
Op Google vond ik het volgende (zie tevens link)

Scartkabel>phono(6x)

Omschrijving: Scart kabel naar 6x phono met video + audio in/uit



    Reference: http://www.eynstein.nl/a/502.html
Shayna Barby
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 99

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Sven Petersson: Not Dutch.
4 mins