KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

stages

Dutch translation: geleiding


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:grade
Dutch translation:geleiding
Entered by: Simone Michels

17:18 Jan 13, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / Open, optical encoders
English term or phrase: stages
Precision stages / stage footprint

Typical industry applications for this system include fibre optic alignment, motion control and PRECISION STAGES

The use of the fibre optic laser can lead to significant reductions in STAGE FOOTPRINT.
Simone Michels
Belgium
geleidingen
Explanation:
Nagevraagd bij kennis die ingenieur is.
Zie ook 1e en 2e referentie hieronder.
Ned. term voor 'precision stages' = 'precisiegeleidingen' (zie 2e referentie hieronder).
Succes!
Mirror.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-14 13:26:50 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Graag gedaan, maar waarom is \'stages\' ineens veranderd in \'grades\'?
Selected response from:

Antoinette Verburg
Netherlands
Grading comment
Heel erg bedankt voor uw hulp en de internetpagina's waren heel verhelderend.
Groeten,
Simone Hawinkels
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4geleidingen
Antoinette Verburg
2 -1mate vanLinda Ferwerda


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
mate van


Explanation:
Hallo Simone, Ik heb zitten puzzelen en zoekn, maar kan het niet vinden. Zelf denk ik dat het de mate van is, maar of dat de juiste terminologie is?...
Een ander alternatief is "kwaliteit". Je praat immers ook over de "afdrukkwaliteit". In mijn ogen is dit iets vergelijkbaars.

Succes verder! Misschien kun je er iets mee.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Antoinette Verburg: Het gaat om VOORWERPEN, zie o.a.: http://navitar.com/suruga_precision_stages.htm. Maar tja, hoe héten die dingen?
34 mins

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
geleidingen


Explanation:
Nagevraagd bij kennis die ingenieur is.
Zie ook 1e en 2e referentie hieronder.
Ned. term voor 'precision stages' = 'precisiegeleidingen' (zie 2e referentie hieronder).
Succes!
Mirror.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-14 13:26:50 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Graag gedaan, maar waarom is \'stages\' ineens veranderd in \'grades\'?


    Reference: http://www.reliance.co.uk/dutch/lineair-geleidingen.htm
    Reference: http://www.wkp.nl/Producten/Werth_Multisensor_CMM/Scope_Chec...
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1276
Grading comment
Heel erg bedankt voor uw hulp en de internetpagina's waren heel verhelderend.
Groeten,
Simone Hawinkels