KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

gas discharge headlamps

Dutch translation: Xenon koplamp


09:01 Jan 16, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: gas discharge headlamps
Xenon gas discharge headlamps provide a broad, adjustable light beam.
Kaat
Dutch translation:Xenon koplamp
Explanation:
In de praktijk gebruikt praktisch niemand het woord gasontladingslamp, in folders, reklame, werkplaatsdocumentatie e.d. is het gewoon een Xenon (kop)lamp.
Selected response from:

Youp Kila
Belgium
Grading comment
Hartelijk dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Xenon koplampYoup Kila
4 +1gasontladings(kop)lampShayna Barby


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gasontladings(kop)lamp


Explanation:
Hoi Kaat,

Op Google vond ik de volgende hits:

... geschikt voor toepassing in de koplamp van een auto? Tot de vele uitvoeringsvormen
behoren ... van wit licht met een gasontladingslamp, zonder gebruik te maken ...

Zo is er speciaal voor motorfietsen een gasontladingskoplamp
ontwikkeld.

... informatie bevat; dat dit verzoek de installatie betreft van twee types gasontladingslamp
die bedoeld zijn om te worden gemonteerd in twee types koplicht ...

Hopelijk heb je hier voldoende aan.

Groetjes,

Shayna

Shayna Barby
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 99

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Youp Kila: juist, ja
11 mins

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Xenon koplamp


Explanation:
In de praktijk gebruikt praktisch niemand het woord gasontladingslamp, in folders, reklame, werkplaatsdocumentatie e.d. is het gewoon een Xenon (kop)lamp.

Youp Kila
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 25
Grading comment
Hartelijk dank.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
33 mins