KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

uptown

Dutch translation: in de betere woonwijken


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:uptown
Dutch translation:in de betere woonwijken
Entered by: Evert DELOOF-SYS

19:50 Jan 31, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: uptown
And uptown there's a couple havin' sushi served up by their favorite waiter
in de betere woonwijken
Explanation:
een moeilijk te vertalen woord.
'In de betere woonwijken' is een mogelijkheid.
Ik denk niet dat hier 'de bovenstad' wordt bedoeld.

No references needed here.

HTH
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3in de betere woonwijken
Evert DELOOF-SYS
5in het noorden van de stad
Antoinette Verburg
5in de woonwijken van de betere /hogere stand
joeky janusch
4in de chique wijk, in het chique deel van de stadEveline Rerren
3 +1in het centrum
Jacki


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
in de betere woonwijken


Explanation:
een moeilijk te vertalen woord.
'In de betere woonwijken' is een mogelijkheid.
Ik denk niet dat hier 'de bovenstad' wordt bedoeld.

No references needed here.

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
53 mins

agree  joeky janusch
10 hrs

agree  Linda Ferwerda: als je "woon" weglaat, loopt het m.i. beter.
13 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
in het centrum


Explanation:
Uptown roept bij mij eerder associaties op met een sjiek restaurant in het centrum van de stad, maar `centrum' alleen is wat algemeen.
Ik kan even niets beters verzinnen.

Jacki

Jacki
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 222

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Shayna Barby: Mee eens.
8 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
in de chique wijk, in het chique deel van de stad


Explanation:
het adjectief chique heeft m.i.zowat dezelfde gevoelswaarde als "uptown"

Eveline Rerren
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 50

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
in de woonwijken van de betere /hogere stand


Explanation:
geen commentaar

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
in het noorden van de stad


Explanation:
Nog een mogelijkheid.
Zie bijv.:
'To New Yorkers, "downtown" does not connote the city center. Rather, "downtown" simply means "south" and "uptown" means "north." (reference no. 2)
In de gegeven context wordt 'uptown' adverbiaal gebruikt, vandaar 'in..'.


    Reference: http://www.brethren.org/genbd/yya/yac2002.htm
    Reference: http://www.oakwood.com/oakwood/usmap/new_york/ny_city/around...
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1276