KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

bonnet

Dutch translation: kap


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bonnet
Dutch translation:kap
Entered by: Karel Theys

09:48 Feb 27, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: bonnet
Handleiding over kleppen.

To avoid this concern, the bonnet, stem, ball and seats can be removed.
Shayna Barby
kap
Explanation:
Zie Beeldwoordenboek (Standaard Uitgeverij) p. 294-295.

Hier worden alle onderdelen van een waterkraan in vier talen aangegeven, en een waterkraan is toch een soort klep.
Ook voor de drie andere termen wordt een vertaling gegeven: steel, bal (of kogel) en zittingen.
Selected response from:

Karel Theys
Grading comment
Bedankt!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kapKarel Theys
4beschermkap
Jan Duinstra
4beschermkap
joeky janusch


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kap


Explanation:
Zie Beeldwoordenboek (Standaard Uitgeverij) p. 294-295.

Hier worden alle onderdelen van een waterkraan in vier talen aangegeven, en een waterkraan is toch een soort klep.
Ook voor de drie andere termen wordt een vertaling gegeven: steel, bal (of kogel) en zittingen.

Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 207
Grading comment
Bedankt!

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
beschermkap


Explanation:
Pas dit in de context??

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
beschermkap


Explanation:
Het woordje "avoid " drukt volgens mij een risico uit, en het antidotum is dat de beschermkap... verwijderd kan worden.
Succes!

Jan Duinstra
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 27