KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

strike mode

Dutch translation: impactwijze, aanslagwijze


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:strike mode
Dutch translation:impactwijze, aanslagwijze
Entered by: Karel Theys

22:48 Feb 27, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: strike mode
The quality and strike mode will change due to requirements of the selected printing mode.
Hans Hereijgers
impactwijze, aanslagwijze
Explanation:
Als het om een matrixprinter gaat
Selected response from:

Karel Theys
Grading comment
Hartelijk Dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5aanslagwijzesolos
4vetheid van de aanslagPaula Molewijk
4vetheid van de aanslagPaula Molewijk
4impactwijze, aanslagwijzeKarel Theys


  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
impactwijze, aanslagwijze


Explanation:
Als het om een matrixprinter gaat


    Reference: http://www.computable.nl/artikels/archief7/d12ra7je.htm
Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 207
Grading comment
Hartelijk Dank.

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vetheid van de aanslag


Explanation:
strike = aanslag (bij tikken)
mode = heftigheid
bij letters spreek je van vette of schrale letters, in dit geval vet.


    vertaalervaring
Paula Molewijk
Netherlands
PRO pts in pair: 9

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vetheid van de aanslag


Explanation:
strike = aanslag (bij tikken)
mode = heftigheid
bij letters spreek je van vette of schrale letters, in dit geval vet.


    vertaalervaring
Paula Molewijk
Netherlands
PRO pts in pair: 9

1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
aanslagwijze


Explanation:
aangezien de strike mode niet alleen de "vetheid" maar ook de mate van "overstrike" ( het overelkaar printen van de dots, met enige verschuiving) in 2- of 4gangs printen
het 2-way of 4-way printen

solos
PRO pts in pair: 2