KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

reflective scanner

Dutch translation: reflecterende scanner


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reflective scanner
Dutch translation:reflecterende scanner
Entered by: Hans Hereijgers

11:58 Mar 1, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: reflective scanner
No context available..
(list of words)

Scanner die veel nadenkt?
Hans Hereijgers
reflecterende scanner of "opzicht" scanner
Explanation:
Wat uitleg (niet in echt goed Nederlands, maar wel verhelderend):

Flatbed scanners zijn z.g. "opzicht" scanners in tegenstelling tot "doorzicht" scanners. Bij een "doorzicht" scanner gaat het licht "door" hetgeen U wilt scannen naar de scanner toe, zoals bijv. het geval bij Dia's. Bij "opzicht" reflekteert het licht (via spiegels) van het model naar de scanner. U bent dus niet beperkt tot het inscannen van alleen fotomateriaal of drukwerk. Ook "objecten" als bijvoorbeeld munten, sleutels, flesjes, horloge's of wat dan ook reflecteren het licht en kunnen dus ingescand worden. De instellingen van Uw scanner dienen dus altijd "reflective" (reflecterend) te staan.

Volgende site zal je ongetwijfeld goede diensten bewijzen:

http://www2.graficall.nl/scaninfo7b.htm
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Net wat ik zocht ;))
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1reflecterende scanner of "opzicht" scanner
Evert DELOOF-SYS
4reflectie scannerxxxHMN.Berlin
1documentscanner
Antoinette Verburg


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
reflectie scanner


Explanation:
Ja Hans, zou mooi zijn als die scanner goed naadenkt ;-), maar ik denk het gaat om de werkwijze, dus licht wordt gereflecteerd.
Ik hoop dat helpt een beetje,

Holger

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-01 12:34:05 (GMT)
--------------------------------------------------

klopt, ben ook niet echt tevreden en noch wat bezig op google geweest. Het lijkt een \"reflective scanner\" is alleen maar een \"flatbed scanner\" of een \"vlakbed

xxxHMN.Berlin
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Shayna Barby: maar dan wel 'reflectiescanner'
7 mins
  -> ja, zie ook mijn note

neutral  Antoinette Verburg: hmmmm.... geen enkele hit op Google....dus lijkt me geen gangbare term
12 mins

30 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
documentscanner


Explanation:
Ik kwam het volgende tegen: 'scanners are of two sorts, a reflective scanner is one which scans prints while a transparency scanner is used for transparencies.' (zie link 1)

Mijn gok is dat dit in het Nederlands een 'documentscanner' is (i.t.t. bijvoorbeeld een diascanner).


    Reference: http://www.qkw.com/refer/scanning.htm
    Reference: http://www.vs-europe.com/index_nl.htm
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1276

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
reflecterende scanner of "opzicht" scanner


Explanation:
Wat uitleg (niet in echt goed Nederlands, maar wel verhelderend):

Flatbed scanners zijn z.g. "opzicht" scanners in tegenstelling tot "doorzicht" scanners. Bij een "doorzicht" scanner gaat het licht "door" hetgeen U wilt scannen naar de scanner toe, zoals bijv. het geval bij Dia's. Bij "opzicht" reflekteert het licht (via spiegels) van het model naar de scanner. U bent dus niet beperkt tot het inscannen van alleen fotomateriaal of drukwerk. Ook "objecten" als bijvoorbeeld munten, sleutels, flesjes, horloge's of wat dan ook reflecteren het licht en kunnen dus ingescand worden. De instellingen van Uw scanner dienen dus altijd "reflective" (reflecterend) te staan.

Volgende site zal je ongetwijfeld goede diensten bewijzen:

http://www2.graficall.nl/scaninfo7b.htm

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Net wat ik zocht ;))

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  solos: maar dan wel met de voorkeur voor opzicht scanner, daar dit minder snel tot verwarring leidt.
3 hrs