KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

multi-fibre optic network

Dutch translation: (multivezel, meeraderig, multifiber) optisch netwerk


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:multi-fibre optic network
Dutch translation:(multivezel, meeraderig, multifiber) optisch netwerk
Entered by: Evert DELOOF-SYS

15:56 May 25, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: multi-fibre optic network
It's wholly owned multi-fibre optic network - the Viking Network - provides high capacity bandwidth and offers end-to-end connectivity round the world.
Anneken
(multivezel, meeraderig, multifiber) optisch netwerk
Explanation:
Bij multivezel denk ik evenwel vaak aan voeding :)

Vb.:

... Coax (terminators, aansluitstukken en soorten). 2 Meeraderig met gevlochten paren
(oa UTP). ... niet relevant van glasvezel in een netwerk te gebruiken. We gaan hier ...

www.klascement.yucom.be/in/netwerken/ inleiding/kabels.htm

en

http://www.klascement.yucom.be/in/netwerken/inleiding/rest.h...

... netwerk met gewone coax-kabel te hebben. Op dit moment hebben nieuwe computers
een netwerkaansluiting van 100 Mbit/sec maar dan gebruiken ze wel meeraderig ...

www.xs4all.nl/~atarist/var83_00.htm

... De installatie van het nieuwe materiaal werd uitgevoerd door Telindus. Brutélé
beschikt nu over een optisch netwerk op basis van Cisco 7600 internetrouters. ...

www.cisco.com/global/BE/press/pdfs/brutele_nl.pdf

... nieuw netwerk. Dit zal een optisch netwerk worden waar de informatie
wordt getransporteerd oven een plastic optische fiber. Er zijn ...

www.el.utwente.nl/onderwijs/vakken/1297xx/ opdrachten_vorig_jaar/u.shtml

... onderzoekers, onder leiding van Nicolas Gisin, van de Universiteit van Geneve laten
zien dat paren van gekoppelde fotonen, die door een fiber-optisch netwerk ...

www.phys.uu.nl/~nnv/news1999/news_1999-3-26.html
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt Evert, Petra en Henk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2meervoudig glasvezelnetwerk
Henk Peelen
4(multivezel, meeraderig, multifiber) optisch netwerk
Evert DELOOF-SYS
4 -1netwerk van meervoudige optische kabelsTT&V


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
netwerk van meervoudige optische kabels


Explanation:
Hi,

Hoop dat dit je verder helpt

Petra

TT&V
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Henk Peelen: begrip glasvezel ontbreekt
1 hr

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
meervoudig glasvezelnetwerk


Explanation:
of:
meervoudig uitgevoerd glasvezelnet(werk)

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Machiel van Veen
23 hrs

agree  Paula Molewijk: precies de juiste vertaling
1 day2 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(multivezel, meeraderig, multifiber) optisch netwerk


Explanation:
Bij multivezel denk ik evenwel vaak aan voeding :)

Vb.:

... Coax (terminators, aansluitstukken en soorten). 2 Meeraderig met gevlochten paren
(oa UTP). ... niet relevant van glasvezel in een netwerk te gebruiken. We gaan hier ...

www.klascement.yucom.be/in/netwerken/ inleiding/kabels.htm

en

http://www.klascement.yucom.be/in/netwerken/inleiding/rest.h...

... netwerk met gewone coax-kabel te hebben. Op dit moment hebben nieuwe computers
een netwerkaansluiting van 100 Mbit/sec maar dan gebruiken ze wel meeraderig ...

www.xs4all.nl/~atarist/var83_00.htm

... De installatie van het nieuwe materiaal werd uitgevoerd door Telindus. Brutélé
beschikt nu over een optisch netwerk op basis van Cisco 7600 internetrouters. ...

www.cisco.com/global/BE/press/pdfs/brutele_nl.pdf

... nieuw netwerk. Dit zal een optisch netwerk worden waar de informatie
wordt getransporteerd oven een plastic optische fiber. Er zijn ...

www.el.utwente.nl/onderwijs/vakken/1297xx/ opdrachten_vorig_jaar/u.shtml

... onderzoekers, onder leiding van Nicolas Gisin, van de Universiteit van Geneve laten
zien dat paren van gekoppelde fotonen, die door een fiber-optisch netwerk ...

www.phys.uu.nl/~nnv/news1999/news_1999-3-26.html

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Bedankt Evert, Petra en Henk!