KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

mirror optics

Dutch translation: spiegeloptiek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mirror optics
Dutch translation:spiegeloptiek
Entered by: Marianne Sluyter

20:31 May 30, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: mirror optics
Nogmaals over schijnwerpers: Stylish and compact design, patented *mirror optics*, XXX is the product of years of research and development.

Hoe heet deze techniek in het Nederlands? Ik heb al gegoogled, maar niets gevonden (spiegeloptica is in ieder geval niet te vinden).
Marianne Sluyter
spiegeloptiek
Explanation:
is wel te vinden, bijvoorbeeld:

Het vervangen van conventionele TL-verlichting door armaturen met hoogfrequente voorschakelapparatuur en verbeterde spiegeloptiek geeft vermindering van de exploitatiekosten door onder andere de volgende voordelen:

maar misschien is dat ook (verkeerd) uit het Engels vertaald?

Groeten,
Carla
Selected response from:

Carla Zwanenberg
Netherlands
Grading comment
Bedankt, ik had op 'spiegel' + 'optica' gezocht. Moet dus optiek zijn.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1spiegelschijnwerpertechniek
Bart B. Van Bockstaele
2 +1spiegeloptiek
Carla Zwanenberg


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
spiegeloptiek


Explanation:
is wel te vinden, bijvoorbeeld:

Het vervangen van conventionele TL-verlichting door armaturen met hoogfrequente voorschakelapparatuur en verbeterde spiegeloptiek geeft vermindering van de exploitatiekosten door onder andere de volgende voordelen:

maar misschien is dat ook (verkeerd) uit het Engels vertaald?

Groeten,
Carla


    Reference: http://www.mkbenergiescan.nl/escan/tipvr13.html
Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 317
Grading comment
Bedankt, ik had op 'spiegel' + 'optica' gezocht. Moet dus optiek zijn.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bart B. Van Bockstaele: Nee hoor. Er is niets mis met die vertaling.
14 mins
  -> des te beter, bedankt :-)

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
spiegelschijnwerpertechniek


Explanation:
Het hangt zoals steeds weer af van de hele context.

spiegelschijnwerpertechniek
schijnwerper met spiegelsysteem
schijnwerper met spiegeloptiek
schijnwerper met spiegels




    Reference: http://www.osram.be/nl/about_us/press/index3.html
    Reference: http://www.justin-licht.nl/verslag/stage.htm
Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo van Zanten: of belichtingsspiegels
18 mins