KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

flue grille

Dutch translation: afvoerpijp-beschermer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flue grille
Dutch translation:afvoerpijp-beschermer
Entered by: arjen

09:21 May 31, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / Cookers
English term or phrase: flue grille
(Fornuis)

From the rear remove the 3 screws securing the flue grille to the hotplate tray.
Shayna Barby
afvoerpijp-beschermer
Explanation:
niet zeker van mijn zaak, maar een flue is in ieder geval iets dat rook van een fornuis afvoert en een grille is een stelsel van buizen of ijzerdraad dat iets van iets anders beschermt. Misschien dat de grille hier ervoor zorgt dat de gebruiker zich niet kan branden aan de afvoer, maar misschien wordt met grille ook wel de afvoerpijp zelf bedoelt.
Selected response from:

arjen
Grading comment
Hartelijk dank.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5rooster v/h verwarmingselement of branders
Leo van Zanten
3 +1afvoerpijp-beschermerarjen
4 -1temperatuurregeling
Josephina Kooijman


  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
afvoerpijp-beschermer


Explanation:
niet zeker van mijn zaak, maar een flue is in ieder geval iets dat rook van een fornuis afvoert en een grille is een stelsel van buizen of ijzerdraad dat iets van iets anders beschermt. Misschien dat de grille hier ervoor zorgt dat de gebruiker zich niet kan branden aan de afvoer, maar misschien wordt met grille ook wel de afvoerpijp zelf bedoelt.

arjen
PRO pts in pair: 18
Grading comment
Hartelijk dank.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
2 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
temperatuurregeling


Explanation:
Grill met twee standen en temperatuurregeling
Wanneer twee personen bijvoorbeeld biefstuk of worstjes willen eten, gebruikt u de kleine grill ('Grilleren 1'). Bij grote gerechten of grotere hoeveelheden kunt u de grote grill gebruiken ('Grilleren 2'). De voorgeprogrammeerde grilltemperatuur is nauwkeurig aan te passen, waardoor optimale resultaten bereikt kunnen worden.

De hitte van onze houtkachel kan geregeld worden met een "flue". Dit is een handel met twee standen die de toegang tot de lucht- en rookafvoer naar de schoorsteen regelt.
Hoop dat dit je helpt



    Reference: http://www.ouzledale.co.uk/flues.htm
    Reference: http://www.miele.nl/apps%5Cvg%5Cnl/E20_2.nsf/vwE20ByName/Voo...
Josephina Kooijman
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 55

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Chris Hopley: grille (met een 'e' dus) = (bescherm)rooster
4 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
rooster v/h verwarmingselement of branders


Explanation:
Een rooster ter bescherming an het verwarmingselement/branders in de oven.
Kan overigens ook een rooster zijn voor het afvoerkanaal.



    Reference: http://www.boretti.nl/gebruiksaanwijzing/Fornuizen.pdf
Leo van Zanten
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 47