KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

best guess

Dutch translation: inschatting


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:best guess
Dutch translation:inschatting
Entered by: Jacki

21:52 Jul 1, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: best guess
Bij een videocamera kun je de witbalans automatisch instellen. Dit gebeurt op basis van een "best guess" door de camera.
Hoe vertaal je best guess ook al weer?

Jacki
Jacki
Netherlands
inschatting
Explanation:
Zelfs een goede inschatting kan fout zijn, net zoals een best guess ;-)

'Best guess' is mijn inziens gewoon populaire taal voor 'estimate' want in werkelijkheid wordt de witbalans ingesteld op basis van allerlei wiskundige berekeningen.

HTH.
Selected response from:

Chris Hopley
Netherlands
Grading comment
Thanks again, J.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4inschatting
Chris Hopley
4beste gissing
swisstell


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
beste gissing


Explanation:
just guessing, Jacki

swisstell
Italy
Native speaker of: German
PRO pts in pair: 6

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
inschatting


Explanation:
Zelfs een goede inschatting kan fout zijn, net zoals een best guess ;-)

'Best guess' is mijn inziens gewoon populaire taal voor 'estimate' want in werkelijkheid wordt de witbalans ingesteld op basis van allerlei wiskundige berekeningen.

HTH.

Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 785
Grading comment
Thanks again, J.