KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

star center

Dutch translation: sterpunt (van driefasenschakeling)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:star center
Dutch translation:sterpunt (van driefasenschakeling)
Entered by: Karel Theys

09:49 Jul 10, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: star center
The three currents are connected to the red safety sockets market 1-2-3, while the blue safety socket marked N is the star center of the three phase system.

Heeft iemand een idee wat star center kan betekenen? Het gaat om een testtoestel voor elektrische relais.
Bedankt.
Karel Theys
sterpunt van de drie-fasenschakeling
Explanation:
zie onderstaande site waaruit deze tekst is gekopieerd:

De TC30XX serie bestaat uit thyristorunits die speciaal zijn ontwikkeld voor het regelen van elektrische 3-fase verwarmingen met de volgende configuratie:


Sterschakeling zonder aangesloten sterpunt.
Sterschakeling met aangesloten sterpunt.
Gesloten driehoekschakeling
Open driehoekschakeling
Binnen de behuizing bevinden zich drie thyristorparen. Op deze wijze kan een prijsgunstige oplossing worden gegeven t.o.v. 3 separate thyristor units.
De eigenschappen kunnen als volgt worden samengevat.



Selected response from:

Bram Poldervaart
Grading comment
Bedankt. Dit is het helemaal.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1sterpunt van de drie-fasenschakeling
Bram Poldervaart
4het ster centrum bij een drijfkracht schakeling
Elisabeth Ghysels


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
het ster centrum bij een drijfkracht schakeling


Explanation:
Ik vind niet direkt een mooie tekening in't Nederlands, maar in het Duits is het voor u zeker ook iets waard.
Groeten,

Nikolaus

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-10 10:01:21 (GMT)
--------------------------------------------------

kennelijk wordt in het Nederlands ook vaak draaistroom ipv drijfkracht gezegd

\"ster/driehoek schakelaars\"
http://www.vanbodegraven.nl/product.htm


    Reference: http://strombasiswissen.bei.t-online.de/SB123-05.htm#05-ster...
Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 149

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sterpunt van de drie-fasenschakeling


Explanation:
zie onderstaande site waaruit deze tekst is gekopieerd:

De TC30XX serie bestaat uit thyristorunits die speciaal zijn ontwikkeld voor het regelen van elektrische 3-fase verwarmingen met de volgende configuratie:


Sterschakeling zonder aangesloten sterpunt.
Sterschakeling met aangesloten sterpunt.
Gesloten driehoekschakeling
Open driehoekschakeling
Binnen de behuizing bevinden zich drie thyristorparen. Op deze wijze kan een prijsgunstige oplossing worden gegeven t.o.v. 3 separate thyristor units.
De eigenschappen kunnen als volgt worden samengevat.






    Reference: http://www.eurotherm.nl/controls/tc30xx.html
Bram Poldervaart
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 63
Grading comment
Bedankt. Dit is het helemaal.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxblomguib
2 hrs