KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

grabwire switch

Dutch translation: trekkoord


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:grabwire
Dutch translation:trekkoord
Entered by: Simone Michels

06:40 Jul 11, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / safety devices
English term or phrase: grabwire switch
Het gaat om een veiligheidsmechanisme dat bestaat uit een draad met aan weerzijde een schakelaar. Als aan deze draad wordt getrokken, stopt de bijbehorende apparatuur (bijv. transportband).
Simone Michels
Belgium
trekkoord (schakelaar)
Explanation:
is het eerste wat in mij opkomt.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-11 07:42:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Katrollenset voor het rondspannen van het trekkoord
in het toilet.
www.ii.nl/idd/wm/manual01.nl.doc
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Hartelijk dank voor uw antwoord.

Groeten,
Simone
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4trekschakelaar
Bram Poldervaart
4trekkoord (schakelaar)
vixen


  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
trekkoord (schakelaar)


Explanation:
is het eerste wat in mij opkomt.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-11 07:42:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Katrollenset voor het rondspannen van het trekkoord
in het toilet.
www.ii.nl/idd/wm/manual01.nl.doc

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509
Grading comment
Hartelijk dank voor uw antwoord.

Groeten,
Simone

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
trekschakelaar


Explanation:
vele hits op google:

Een aansluiting voor water, afvoer van minimaal 4 cm doorsnee en een geaard
stopcontact of trekschakelaar is wat deze combinatie nodig heeft. ...

succes, Bram

Bram Poldervaart
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 63