KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

pressure tendency

Dutch translation: luchtdruktendens


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pressure tendency
Dutch translation:luchtdruktendens
Entered by: Carla Zwanenberg

13:06 Aug 18, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: pressure tendency
het gaat hier om het gebruik van een barometer
Frank Hesse
Australia
luchtdruktendens
Explanation:
wordt ook gebruikt, bijvoorbeeld op onderstaande pagina van het KNMI.

*****
De analyse van de luchtdruktendens uit hoofdstuk 2 laat zien dat de luchtdruk op de stations ver landinwaarts juist sneller daalt als gevolg van de opwarming overdag dan in de buurt van de kust.
*****

Groeten,
Carla
Selected response from:

Carla Zwanenberg
Netherlands
Grading comment
Bedankt Carla. Juiste term voor de context
Frank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4luchtdruktendens
Carla Zwanenberg
4de tendens van de luchtdrukAnn Bishop


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
de tendens van de luchtdruk


Explanation:
zie onderstaande website over de Eco-celli barometer.
En de pdf op pagina 17: de tendensbarometer

--Ann




    Reference: http://www.weerwinkel.nl/Weerwinkel/WW_Info/ww_info_08.htm
    Reference: http://www.barometers.com/teksten/handleidingen/METEO_NL.pdf
Ann Bishop
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 155

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
luchtdruktendens


Explanation:
wordt ook gebruikt, bijvoorbeeld op onderstaande pagina van het KNMI.

*****
De analyse van de luchtdruktendens uit hoofdstuk 2 laat zien dat de luchtdruk op de stations ver landinwaarts juist sneller daalt als gevolg van de opwarming overdag dan in de buurt van de kust.
*****

Groeten,
Carla


    Reference: http://www.knmi.nl/~tijm/samenvatting.html
Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 317
Grading comment
Bedankt Carla. Juiste term voor de context
Frank