KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

opposite handed

Dutch translation: om en om in de verpakking gelegd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:opposite handed
Dutch translation:om en om in de verpakking gelegd
Entered by: Henk Peelen

14:00 Oct 21, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: opposite handed
Install the pump baseplates onto their prepared plinths and secure by bolting through the feet and into the floor with M24 bolts.

NOTE: The baseplates are opposite handed and must be installed to the correct handing.

Deze zin is een beetje krom. Wie kan er licht op werpen?
Shayna Barby
om en om in de verpakking gelegd
Explanation:
ik denk dan aan betekenis 1 van het overgankelijke werkwoord "hand" uit Van Dale:
aanreiken, aangeven, ter hand stellen, overbrengen, aanbieden, overmaken, doen toekomen

de grondplaten zijn om en om in de verpakking gelegd (of op bijvoorbeeld een pallet of vrachtwagen geplaatst, ik weet niet hoe groot ze zijn), en moeten in de juiste positie worden gelegd.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1om en om in de verpakking gelegd
Henk Peelen
4 +1de steunplaten zijn specifiek elk voor één kant en moeten dus
Elisabeth Ghysels
3richtingmaggiebaglady
1 +1Voor mij een vraagtekenMeturgan


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
Voor mij een vraagteken


Explanation:
Het is maar een idee.

Het zou kunnen dat hetgeen op de plaat links zit, rechts zou moeten zijn en omgekeerd.

Het is weinig maar uit een goed hart.
Met vriendelijke groet,
Meturgan

Meturgan
Hungary
PRO pts in pair: 223

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: amen!
2 hrs

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
de steunplaten zijn specifiek elk voor één kant en moeten dus


Explanation:
elk aan zijn kant gemonteerd worden.

Absoluut zeker van deze interpretatie ben ik niet, maar toch wel +/- 90% (mijn constructie zou echter behoorlijk instorten, indien er van meer dan twee steunplaten sprake zou zijn, wat uit deze zin niet duidelijk wordt).
Groeten,

Nikolaus

Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 149

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: hier denk ik ook de hele middag aan, maar ik vind nog geen korte term.
7 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
om en om in de verpakking gelegd


Explanation:
ik denk dan aan betekenis 1 van het overgankelijke werkwoord "hand" uit Van Dale:
aanreiken, aangeven, ter hand stellen, overbrengen, aanbieden, overmaken, doen toekomen

de grondplaten zijn om en om in de verpakking gelegd (of op bijvoorbeeld een pallet of vrachtwagen geplaatst, ik weet niet hoe groot ze zijn), en moeten in de juiste positie worden gelegd.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Hartelijk dank.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: R.I.P. ! :-)
6 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
richting


Explanation:
de grondplaten moeten in tegenovergestelde posities /richtingen geplaatst worden

maggiebaglady
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch