KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

increased torque

Dutch translation: toegenomen torsiekrachten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:increased torque
Dutch translation:toegenomen torsiekrachten
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

12:49 Oct 29, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / icemaker
English term or phrase: increased torque
After the following hours of operation, check the Gear Motor for excessive noise caused by increased torque or deterioration of mechanical parts.
Renate van den Bos
toegenomen torsiekrachten
Explanation:
volgt uit specifieke betekens in deze zin.
Selected response from:

Leo te Braake | dutCHem
Grading comment
bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1verhoogde koppelwaardexxxblomguib
5toegenomen torsiekrachten
Leo te Braake | dutCHem
4vastlopers
Jos Essers
4verhoogd (of groter) koppelAnne Frehen
4groter aandrijfkoppel
Henk Peelen


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
verhoogde koppelwaarde


Explanation:
is wat hier - denk ik - op zijn plaats zou zijn

xxxblomguib
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 144

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Thijs van Dorssen: Ik zou gewoon 'verhoogd koppel' gebruiken.
1 hr

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
groter aandrijfkoppel


Explanation:
nou ja, dat "aandrijf-" staat er wel niet, maar dat bedoelen ze duidelijk. Het eventueel grotere aandrijfkoppel/aandrijfmoment en / of slijtage van mechanische delen zouden kunnen zorgen voor overdadig motorlawaai.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
toegenomen torsiekrachten


Explanation:
volgt uit specifieke betekens in deze zin.

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316
Grading comment
bedankt

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verhoogd (of groter) koppel


Explanation:
met een momentsleutel kun je vaak het koppel precies instellen. Vaak geeft een fabrikant ook aan met welk koppel een schroef of zo moet worden vastgezet. als je je daar niet aanhoudt, kan het zijn dat je de schroef of de bout kapot draait of de zaak niet geod genoeg vastzet. Ik zou dus in ieder geval koppel, of desnoods moment aanhouden.

Anne Frehen
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 22

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vastlopers


Explanation:
vastlopen of slijtage van mechanise onderdelen.



Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185