plug board

Dutch translation: schakelbord, -paneel

English term or phrase:plug board
Dutch translation:schakelbord, -paneel
Entered by: Jacki

16:02 Jan 19, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: plug board
Het is me niet helemaal duidelijk wat dit is en hoe het wordt vertaald:
Een werknemer op een kantoor wil zijn mobieltje opladen.

John is studying a very overloaded plug board, full of adapters and extensions; colleague Mary is standing nearby, offering yet another adapter plug for him to use.

Wat is een plugboard full of adapters and extensions? En die adapter plug die hem wordt aangeboden???

Jacki
Jacki
Netherlands
schakelbord
Explanation:
adapter plug: adaptorstekker, verloopstekker.

Dit is wat ik kon vinden in het Kluwer Polytechnisch woordenboek.

Groet,
--Ann
Selected response from:

Ann Bishop
United States
Grading comment
Thanks. Hoewel ik nog twijfel tussen -paneel en -bord. Jacki
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6schakelbord
Ann Bishop
4stekkerpaneel
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
schakelbord


Explanation:
adapter plug: adaptorstekker, verloopstekker.

Dit is wat ik kon vinden in het Kluwer Polytechnisch woordenboek.

Groet,
--Ann


    Kluwer Polytechnisch woordenboek E-N
Ann Bishop
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 155
Grading comment
Thanks. Hoewel ik nog twijfel tussen -paneel en -bord. Jacki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS
2 mins

agree  Laurent Slowack: Adaptorstekker
12 mins

agree  GertV
14 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem
4 hrs

agree  Quark
6 hrs
  -> Bedankt allemaal!

agree  Satie
2 days 22 hrs

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stekkerpaneel


Explanation:
zou ik zeggen. Blijkbaar heeft men een aantal stekkers op een paneel/bord aangebracht zodat deze niet overal rondslingeren en de gebruiker snel de goede stekker kan vinden.

Een "plugboard full of adapters and extensions" is dan een "stekkerpaneel/stekkerbord vol verleng- en verloopstukken"

De adapter plug is een verloopstekker.

Het socket board zal een paneeltje zijn met oplaadstandaards of oplaaddocks. Ik heb ooit een mobiele telefoon van het Motorola gehad en die had voor het opladen een standaard waar je hem inzette. Die standaard bevatte ook de laadtransformator (en natuurlijk een stekker voor de 220 Volt). Blijkbaar hebben ze op dat kantoor ook die standaards op een paneeltje/bord verzameld.

Waarschijnlijk heeft men alle stekkers en standaards gezamenlijk op één paneel/bord geplaatst zodat stekker- en standaardpaneel hetzelfde zijn.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150