KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

blasing system

Dutch translation: wissysteem


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:blasing system
Dutch translation:wissysteem
Entered by: AAAmedical

10:11 Mar 23, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / cassettespeler
English term or phrase: blasing system
bijna niet voorhanden; enkel dat het blasing system getypeerd wordt door 'Magnet Erase'
AAAmedical
Belgium
wissysteem
Explanation:
Lijkt me de enige mogelijkheid. Het wissysteem werkt op magnetische basis (maar cassettes worden altijd magnetich gewist, er is gewoon geen andere mogelijkheid...)
Selected response from:

Tony Vandenborn
Grading comment
dank je wel
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1voormagnetisatie
Chantal Henno
3wissysteemTony Vandenborn


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wissysteem


Explanation:
Lijkt me de enige mogelijkheid. Het wissysteem werkt op magnetische basis (maar cassettes worden altijd magnetich gewist, er is gewoon geen andere mogelijkheid...)

Tony Vandenborn
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 313
Grading comment
dank je wel

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
voormagnetisatie


Explanation:
Dit is volgens mij een type en moet zijn biasing system. Altijd in combinatie met "magnet erase"

"Dolby HX-Pro: is een systeem dat de biasinstelling (= voormagnetisatie van de ... Zo wordt
elke frequentie zo optimaal mogelijk opgenomen op de gebruikte cassette"




    Reference: http://www.audiovision.be/Audio/lexicon.htm
Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 406

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: lijkt me inderdaad een typo
22 hrs
  -> bedankt henk