KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

gas and acid device

Dutch translation: brandbom


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gas and acid device
Dutch translation:brandbom
Entered by: Paul Adriaenssens

21:42 Mar 28, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: gas and acid device
een bom/explosief.
Anke Schwarz
Netherlands
brandbom
Explanation:
http://www.soapcity.com/atwt/castchar/character_bios/b_ryan....

http://www.atwtweekly2001jul.homestead.com/20010709.html


Selected response from:

Paul Adriaenssens
Grading comment
De term komt inderdaad uit ATWT. Maar ik ben er niet van overtuigd dat het NL dan "brandbom" is (al ontstaat er inderdaad brand na de explosie). Dit zal wel een typische ATWT-bom zijn, want ik heb verder ook geen "hits" kunnen vinden. Bedankt voor de moeite!
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4explosief op basis van gas en zuren
Henk Peelen
4(gif)gasbommen / chemische bommen
Antoinette vH
3 +1explosief mechanisme van gas en zurenSIOE DARTANA
3brandbomPaul Adriaenssens
2gas en zuur bom mechanismeElisabeth Toda-v.Galen


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
gas en zuur bom mechanisme


Explanation:
een idee....



Elisabeth Toda-v.Galen
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 40
Grading comment
Bedankt, maar dit lijkt me giswerk
The asker has declined this answer
Comment: Bedankt, maar dit lijkt me giswerk

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
explosief mechanisme van gas en zuren


Explanation:
ik denk dat het woord "zuren" beter is dan "zuur" Ook het woord "bom" is niet erg wetenschappelijk.

SIOE DARTANA
Canada
PRO pts in pair: 8
Grading comment
Bedankt, maar dit lijkt me giswerk.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
2 hrs
The asker has declined this answer
Comment: Bedankt, maar dit lijkt me giswerk.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
explosief op basis van gas en zuren


Explanation:
gas/zuur-explosief
gas & zuur-explosief

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-29 15:52:25 (GMT)
--------------------------------------------------

indien gas AE is voor benzine:
benzine/zuur-explosief

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Bedankt, maar dit lijkt me giswerk

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marc Kuypers
1 hr

agree  Tea Fledderus
3 hrs

agree  Saskia Steur
5 hrs

agree  Leo te Braake | dutCHem: Ik vermoed, dat niet het *explosief* op basis van gas/zuren is, maar de *detonator*(, het *ontstekuingsmechanisme* ("device")
7 hrs
The asker has declined this answer
Comment: Bedankt, maar dit lijkt me giswerk

2 days9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
brandbom


Explanation:
http://www.soapcity.com/atwt/castchar/character_bios/b_ryan....

http://www.atwtweekly2001jul.homestead.com/20010709.html




Paul Adriaenssens
Grading comment
De term komt inderdaad uit ATWT. Maar ik ben er niet van overtuigd dat het NL dan "brandbom" is (al ontstaat er inderdaad brand na de explosie). Dit zal wel een typische ATWT-bom zijn, want ik heb verder ook geen "hits" kunnen vinden. Bedankt voor de moeite!

2 days11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(gif)gasbommen / chemische bommen


Explanation:
als het om de bommen zelf gaat en niet specifiek om een mechanisme


Antoinette vH
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 46