KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

Jet pump nozzle

Dutch translation: jetpomp spuitmond


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:jet pump nozzle
Dutch translation:jetpomp spuitmond
Entered by: Anneken

12:43 May 20, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Jet pump nozzle
Eén van de onderdelen die in een vaartuig moet gemonteerd worden voor het vaartuig aan de koper wordt afgeleverd...
Iemand enig idee?
Anneken
jetpomp spuitmond
Explanation:
zo heet het ding bij een jetski die er voor zorgt dat de jetski vaart. Als je het gas terugneemt, spuit hij minder en minder je vaart. Als je gas geeft, spuit hij meer, zodat je harder gaat.

HTH,
Jacqueline

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-20 13:12:57 (GMT)
--------------------------------------------------

overigens als jouw tekst voor vakmensen bedoeld is, kan je het ook gewoon onvertaald laten.
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
Bedankt voor je vakkundige hulp, Jacqueline!
Groetjes,

Anneken
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2jetpomp spuitmond
Jacqueline van der Spek
4fleskraan met dompelbuis
Marijke Mayer
4mondstuk/sproeier voor straalpomp
Henk Peelen


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mondstuk/sproeier voor straalpomp


Explanation:
is de vertaling, maar misschien is er nog een betere

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fleskraan met dompelbuis


Explanation:
Volgens deze site:

http://www.seminck.be/nl/flessen.html

Deze is voor propaan, er staan voorbeelden bij hoe ze eruit zien. Ik neem aan dat er ook dergelijk dingen bestaan voor benzine-aansluitingen op boten, misschien dat iemand anders dat weet.

Groetjes,
Marijke

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
jetpomp spuitmond


Explanation:
zo heet het ding bij een jetski die er voor zorgt dat de jetski vaart. Als je het gas terugneemt, spuit hij minder en minder je vaart. Als je gas geeft, spuit hij meer, zodat je harder gaat.

HTH,
Jacqueline

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-20 13:12:57 (GMT)
--------------------------------------------------

overigens als jouw tekst voor vakmensen bedoeld is, kan je het ook gewoon onvertaald laten.

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832
Grading comment
Bedankt voor je vakkundige hulp, Jacqueline!
Groetjes,

Anneken

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anjo Sterringa: spuitmond of sproeier.
5 hrs
  -> dank je, Anjo

agree  Leo te Braake | dutCHem: straalpijp ipv nozzle?
5 hrs
  -> dank je, Leo