KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

spigot and socket

Dutch translation: mofverbinding


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spigot and socket joint
Dutch translation:mofverbinding
Entered by: joeky janusch

05:39 Jul 9, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: spigot and socket
en ook nog: push fit,
spike bases, overdrum.

Ik heb geen context. Het zijn allemaal losse begrippen
Joeky Janusch
insteekkoppeling; mofverbinding
Explanation:
Kluwer:
spigot = bevestigingspen; deuvik (afsluiter van vat); inspanpen; moereind; slangpuntstuk; spie-eind; tuit; vaareind
spigot and socket coupling = insteekkoppeling
spigot and socket joint = mofverbinding
spike = arend van een vijl; grote spijker; rong
push fit misschien perspassing of zo


Internetreferentie:
Deze lagerbuis draagt op 2 punten en op 1 perspassing. De perspassing is een lip die aan de buis (diameter 2" uitwendig) van de voortrein zit gelast.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4mofbuis
Renate van den Bos
3insteekkoppeling; mofverbinding
Henk Peelen


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mofbuis


Explanation:
Volgens het technisch woordenboek is spigot and socket tube/pipe een mofbuis




Renate van den Bos
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 113

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
insteekkoppeling; mofverbinding


Explanation:
Kluwer:
spigot = bevestigingspen; deuvik (afsluiter van vat); inspanpen; moereind; slangpuntstuk; spie-eind; tuit; vaareind
spigot and socket coupling = insteekkoppeling
spigot and socket joint = mofverbinding
spike = arend van een vijl; grote spijker; rong
push fit misschien perspassing of zo


Internetreferentie:
Deze lagerbuis draagt op 2 punten en op 1 perspassing. De perspassing is een lip die aan de buis (diameter 2" uitwendig) van de voortrein zit gelast.


    Reference: http://www.nsu.nl/News/Techniek/Pedalen/body_pedalen.html
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Bedankt