KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

key fob

Dutch translation: key fob


20:25 Nov 3, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: key fob
Accessory of portable projector and laptop carrying case.
Jacques Wolse
Dutch translation:key fob
Explanation:
Dit blijkt niet vertaald te worden. Kijk even op:

http://www.fnl.nl/pcmobiel/mobielarchief/1999/05/pcm_1999_05...

"Binnenkort is extra beveiliging mogelijk van de verbinding tussen PalmPilot en PC of netwerk. Security Dynamics heeft SecurID geschikt gemaakt voor het Palm Computing Platform. Met de SecurID-technologie verandert de Palm in een SecurID-token, waardoor het mogelijk is personen te identificeren en ongeautoriseerde toegang tot netwerken en systemen te voorkomen. Dankzij het nieuwe product, dat samenwerkt met ACE/Server-software voor verificatiebeheer van dezelfde producent, hoeven gebruikers niet langer een losse ID-token, key fob of smartcard bij zich te dragen."

Andere sites:
http://www.dlw.nl/solutions/token.asp (Nederlands)
http://searchsecurity.techtarget.com/sDefinition/0,,sid14_gc... (Engelse definitie)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-03 22:07:47 (GMT)
--------------------------------------------------

P.S: Ik vermoed dat het hier niet om een sleutelhanger gaat:
http://www.recoveryexpressions.com/GIKeyFob.htm
http://www.tpkgolf.com/key_fob.html
Selected response from:

Katleen Burm
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2sleutelhanger
Gerard de Noord
3key fobKatleen Burm


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
key fob


Explanation:
Dit blijkt niet vertaald te worden. Kijk even op:

http://www.fnl.nl/pcmobiel/mobielarchief/1999/05/pcm_1999_05...

"Binnenkort is extra beveiliging mogelijk van de verbinding tussen PalmPilot en PC of netwerk. Security Dynamics heeft SecurID geschikt gemaakt voor het Palm Computing Platform. Met de SecurID-technologie verandert de Palm in een SecurID-token, waardoor het mogelijk is personen te identificeren en ongeautoriseerde toegang tot netwerken en systemen te voorkomen. Dankzij het nieuwe product, dat samenwerkt met ACE/Server-software voor verificatiebeheer van dezelfde producent, hoeven gebruikers niet langer een losse ID-token, key fob of smartcard bij zich te dragen."

Andere sites:
http://www.dlw.nl/solutions/token.asp (Nederlands)
http://searchsecurity.techtarget.com/sDefinition/0,,sid14_gc... (Engelse definitie)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-03 22:07:47 (GMT)
--------------------------------------------------

P.S: Ik vermoed dat het hier niet om een sleutelhanger gaat:
http://www.recoveryexpressions.com/GIKeyFob.htm
http://www.tpkgolf.com/key_fob.html

Katleen Burm
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 36
Grading comment
Bedankt!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
sleutelhanger


Explanation:
Het gaat hier waarschijnlijk om een identificatiemiddel (vgl. badge) in de vorm van een sleutelhanger.

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 631

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chris Hopley: Precies.
1 hr

agree  Channa Montijn
17 hrs