KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

cylorophenol

Dutch translation: chloorfenol


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cylorophenol
Dutch translation:chloorfenol
Entered by: xxxblomguib

19:07 Nov 7, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: cylorophenol
als voorbeeld van een antischimmelmiddel. Is dit bij de chemici een gekende verbinding of staat hier een ernstige spelfout (wat perfect mogelijk is want het is een EN tekst die bijna Japlish is)?
Graag jullie mening...
xxxblomguib
chloorfenol
Explanation:
Het lijkt me een typo voor chlorophenol. Zou goed kunnen, de y zit boven de h op het toetsenbord en cylorophenol heeft geen internettreffers.

Wat de juiste vertaling is, weet ik niet helemaal zeker. Ik zou zeggen chloorfenol, omdat chlorofenol altijd een voorvoegsel heeft.

Internetreferentie:
CHLOORFENOL--medicijn

De menselijke neus en smaak is hiervoor erg gevoelig (maar niet iedereen, sommigen zijn er totaal ongevoelig voor).

Oorzaken:- verontreinigd water (bijv. met vrij chloor)

- wilde gist-bacteriën

- verontreiniging met desïnfectiemiddelen

ook: - teveel chloor bij weken van de gerst

- stoffen uit plastic of rubber

Kan ook ontstaan in alcoholarme bieren door thermobacteriën.



Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Uit de verdere context lijkt het mij dat het inderdaad om chloorfenol moet gaan. Dus inderdaad een typo; wel ééntje die precis 98 (!) keer in het document herhaald wordt.

Bedankt voor de hulp.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +7chloorfenol
Henk Peelen
4chloorfenol
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +7
chloorfenol


Explanation:
Het lijkt me een typo voor chlorophenol. Zou goed kunnen, de y zit boven de h op het toetsenbord en cylorophenol heeft geen internettreffers.

Wat de juiste vertaling is, weet ik niet helemaal zeker. Ik zou zeggen chloorfenol, omdat chlorofenol altijd een voorvoegsel heeft.

Internetreferentie:
CHLOORFENOL--medicijn

De menselijke neus en smaak is hiervoor erg gevoelig (maar niet iedereen, sommigen zijn er totaal ongevoelig voor).

Oorzaken:- verontreinigd water (bijv. met vrij chloor)

- wilde gist-bacteriën

- verontreiniging met desïnfectiemiddelen

ook: - teveel chloor bij weken van de gerst

- stoffen uit plastic of rubber

Kan ook ontstaan in alcoholarme bieren door thermobacteriën.






    Reference: http://home.wanadoo.nl/hoorns.hopbier/fouten.html#chloorfeno...
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Uit de verdere context lijkt het mij dat het inderdaad om chloorfenol moet gaan. Dus inderdaad een typo; wel ééntje die precis 98 (!) keer in het document herhaald wordt.

Bedankt voor de hulp.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chantal Henno
10 mins

agree  Evert DELOOF-SYS: juist, ja ;)
12 mins

agree  Kate Hudson
4 hrs

agree  avantix
4 hrs

agree  GertV: lijkt me inderdaad het antwoord
18 hrs

agree  Jacqueline van der Spek
18 hrs

agree  Leo te Braake | dutCHem: Gewoon een bekende stof, en wat er stond is een onbestaanbare naam (tenminste binnen de systematische naamgeving van chemische stoffen). Als je het een maal hebt geroken, herken je het na 80 jaar nog....
2 days13 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chloorfenol


Explanation:
Hoogstwaarschijnlijk gewoon een 'typo' voor 'chlorophenol' --> chloorfenol

http://www.woc.sci.kun.nl/cgi-bin/view?p-chloorfenol

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706