KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

soft top

Dutch translation: cabrioletkap


09:08 Dec 3, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / Weergave op display in auto
English term or phrase: soft top
- Lower soft-top compartment base!
- Soft top not engaged!
Renate van den Bos
Dutch translation:cabrioletkap
Explanation:
Cabrioletkap van flexibel materiaal (met kunststof versterkt linnen).
Selected response from:

Jacques Wolse
Grading comment
Bedankt! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5cabrioletkapJacques Wolse
1soft top
avantix


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
cabrioletkap


Explanation:
Cabrioletkap van flexibel materiaal (met kunststof versterkt linnen).


Jacques Wolse
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 196
Grading comment
Bedankt! Renate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marciam
1 hr

agree  Jan Willem van Dormolen
2 hrs

agree  vixen: of cabriokap
3 hrs

agree  Kate Hudson: wordt vaak als cabriokap aangeduid
3 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
9 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
soft top


Explanation:
Het is inderdaad een cabriodak. In de automobielsector wordt echter tegenwoordig gewoonlijk het woord soft top gebruikt(volgens de huidige spellingsregels eigenlijk aan elkaar geschreven, maar daar heb ik bij dit woord wat moeite mee)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-03 11:28:01 (GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, per ongeluk rechts geklikt. De bedoeling was 100%

avantix
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 366