KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

sos call

Dutch translation: noodoproep


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sos call
Dutch translation:noodoproep
Entered by: vixen

14:40 Dec 4, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: sos call
Ik kom er niet uit. Het gaat gewoon over het bellen van alarmnummers (112 bijv.)
Renate van den Bos
noodoproep
Explanation:
zou ik zeggen

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-04 14:47:14 (GMT)
--------------------------------------------------

In de zaak die leidde tot rapport 2002/281 (verder § 7A.18) klaagde verzoekster er onder meer over dat niet adequaat was gereageerd op haar telefonische noodoproep tijdens een overval op haar bedrijf. In dit verband klaagde zij erover dat een 112-centraliste van de regiopolitie Rotterdam-Rijnmond na doorschakeling naar de politiemeldkamer van de regio Hollands Midden niet had gecheckt of daadwerkelijk contact tussen verzoekster en de meldkamer tot stand was gekomen.

http://www.ombudsman.nl/jaarverslag2002/7/2002jv_7A.10.1.htm...
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Bedankt! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +15noodoproep
vixen
5 +2noodoproep
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +15
noodoproep


Explanation:
zou ik zeggen

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-04 14:47:14 (GMT)
--------------------------------------------------

In de zaak die leidde tot rapport 2002/281 (verder § 7A.18) klaagde verzoekster er onder meer over dat niet adequaat was gereageerd op haar telefonische noodoproep tijdens een overval op haar bedrijf. In dit verband klaagde zij erover dat een 112-centraliste van de regiopolitie Rotterdam-Rijnmond na doorschakeling naar de politiemeldkamer van de regio Hollands Midden niet had gecheckt of daadwerkelijk contact tussen verzoekster en de meldkamer tot stand was gekomen.

http://www.ombudsman.nl/jaarverslag2002/7/2002jv_7A.10.1.htm...

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509
Grading comment
Bedankt! Renate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GertV: inderdaad. Daar dacht ik ook spontaant aan
1 min

agree  lrmeulman: zeker!
2 mins

agree  Edward Vreeburg: yep, of noodsignaal
3 mins

agree  avantix
10 mins

agree  Linda Ferwerda
11 mins

agree  Corella Nijsse
16 mins

agree  AdRem
23 mins

agree  Katleen Burm
30 mins

agree  Henk Peelen
41 mins

agree  Jacqueline van der Spek
43 mins

agree  Jan Willem van Dormolen
47 mins

agree  Channa Montijn
53 mins

agree  AllisonK
6 hrs

agree  Meturgan
7 hrs

agree  Chris Hopley: me too :-)
8 hrs
  -> Bedankt allemaal

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
noodoproep


Explanation:
Zowel hier (B) als daar (NL) ;)

Bv.:
SEARCH AND RESCUE
... Alarmering gebeurt door een DSC-oproep (marifoonkanaal 70 / 156.5250 Mhz.), per GSM via 112 of via een noodoproep op marifoonkanaal 16 (156.8000 Mhz.). ...
www.xs4all.nl/~edeling/haagse-scannerpagina/ hfp-sarakties.htm - 16k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Optreden naar aanleiding van aangiften en meldingen
... niet adequaat was gereageerd op haar telefonische noodoproep tijdens een overvalop haar bedrijf. In dit verband klaagde zij erover dat een 112-centraliste van ...
www.ombudsman.nl/jaarverslag2002/7/2002jv_7A.10.1.html


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
38 mins

agree  AllisonK
6 hrs