KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

establish

Dutch translation: verbinding tot stand brengen


14:52 Dec 4, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: establish
Establish a connection (telefoon)
Renate van den Bos
Dutch translation:verbinding tot stand brengen
Explanation:
.
Selected response from:

Miriam Linschoten, PhD
Grading comment
Bedankt! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +11verbinding tot stand brengenMiriam Linschoten, PhD
5 +2maak (een) verbinding
Evert DELOOF-SYS
5een verbinding opzetten
Edward Vreeburg
3een verbinding realiseren
Henk Peelen


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +11
verbinding tot stand brengen


Explanation:
.

Miriam Linschoten, PhD
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 235
Grading comment
Bedankt! Renate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AdRem
1 min

agree  vixen
4 mins

agree  Corella Nijsse
15 mins

agree  avantix
20 mins

agree  Jacqueline van der Spek
34 mins

agree  Channa Montijn
44 mins

agree  Meturgan
7 hrs

agree  J. Leo
16 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
17 hrs

agree  Huijer
18 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen
19 hrs

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
maak (een) verbinding


Explanation:
is alvast één mogelijkheid.

... maken met het internet zonder daarbij je telefoon te gebruiken. Daarvoor maak je met je laptop, die is voorzien van een wifi-kaartje verbinding met een 'base ...
www.surfkit.nl/knowledge/mobiel/home.html

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda: zonder 'een' (denk ik)
1 min

agree  Edward Vreeburg: yep of "opzetten"
8 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
een verbinding opzetten


Explanation:
Het hangt er een beetje van af wat je allemaal van plan bent, als je met een sateliettelefoon aan de slag moet of zo....

Edward Vreeburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 207

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
een verbinding realiseren


Explanation:
technisch

gewoon:
contact maken
bellen opbellen

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150