KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

establish a connection

Dutch translation: verbinding maken


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:establish a connection
Dutch translation:verbinding maken
Entered by: Linda Ferwerda

14:53 Dec 4, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: establish a connection
Establish a connection (telefoon)
Renate van den Bos
verbinding maken
Explanation:
Een idee
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
OOk de lengte van de vertaling was belangrijk, dus verbinding maken was de beste optie. Bedankt allemaal! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7verbinding tot stand brengenMiriam Linschoten, PhD
4 +4een verbinding tot stand brengen
vixen
5 +1verbinding makenLinda Ferwerda
4 +2een verbinding maken/opzettenEls Immegeers
3een verbinding realiseren
Henk Peelen


Discussion entries: 3





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
verbinding maken


Explanation:
Een idee

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715
Grading comment
OOk de lengte van de vertaling was belangrijk, dus verbinding maken was de beste optie. Bedankt allemaal! Renate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  lrmeulman: verbinding tot stand brengen is beter
4 mins

agree  Gerard de Noord: Imeulman, disagrees zijn voor foute vertaling.
1 hr

agree  AllisonK: met Gerard
6 hrs
  -> dank jullie wel!

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
verbinding tot stand brengen


Explanation:
of: aansluiting krijgen

Miriam Linschoten, PhD
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 235

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lrmeulman: klopt, klinkt beter dan verbinding maken#
3 mins

agree  avantix
15 mins

agree  Katleen Burm
20 mins

agree  AllisonK
6 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
17 hrs

agree  Huijer
18 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen
19 hrs

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
een verbinding tot stand brengen


Explanation:
... 4A Verbinding tot stand brengen en bericht verzenden en ontvangen. Het offline werken
met een mailprogramma betekent dat berichten niet direct verstuurd worden. ...
ict.slo.nl/leerlijnen/communicatie/04a.html

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
9 mins

agree  AllisonK
6 hrs

agree  Meturgan
7 hrs

agree  Chris Hopley: .
8 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
een verbinding maken/opzetten


Explanation:
-

Els Immegeers
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Edward Vreeburg: yep, opzetten/tot stand brengen als het ingewikkeld wordt, anders maken (je pakt de hoorn en draait)
3 mins

agree  Chris Hopley: Een hoorn en een draaischijf gebruiken, lijkt mij toch wel ingewikkeld, Ed. Een speakerphone met 'adresboek' is zooo makkelijk... ;-)
8 hrs

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
een verbinding realiseren


Explanation:
kan ook, wanneer het om KPN-monteurs gaat.
Wanneer het om nummer draaien gaat:
contact maken
bellen
opbellen

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150