KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

disconnect switch

Dutch translation: afkoppelschakelaar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:disconnect switch
Dutch translation:afkoppelschakelaar
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

15:03 Dec 4, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / electrische veiligheid
English term or phrase: disconnect switch
a manually operated circuit breaker, a disconnect switch, a manually operated switch by which conductors of a circuit can be disconnected from all ungrounded supply conductors, a line valve, a block, or any similar device used to isolate or block energy.

Dit is het hoofdstuk definities in een beleidsstuk over Lockout/Tagout/Tryout procedures.

Eigenlijk weet ik alleen de eerste zeker (handbediende stroomonderbreker) maar dit is wel de lastigste.
Dus de liefhebbers...
Leo te Braake | dutCHem
ontkoppelingsschakelaar
Explanation:
wilde gok

De netbeheerder kan vragen om een systeem van afstandsbediening, telecontrole en telesignalisatie te installeren op de ontkoppelingsschakelaar.
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Zo wild was het niet: het zette me op het koppelspoor.
Ik heb er 'afkoppelschakelaar' van gemaakt.
Half jouw idee, dus twee punten bij elkaar gegokt...
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5uit-schakelaarMiriam Linschoten, PhD
5schakelaar
Machiel van Veen
3verbreekcontact
Henk Peelen
1ontkoppelingsschakelaar
vixen


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
uit-schakelaar


Explanation:
.

Miriam Linschoten, PhD
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 235

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  avantix: ik doe het gewoonlijk met hoofdletters: UIT-schakelaar
5 mins
  -> ja, dat is wellicht beter: UIT

agree  Channa Montijn: met Vixen
32 mins
  -> bedankt

agree  Nadjezda Heymans
32 mins
  -> bedankt

agree  vixen: Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? UIT-schakelaar lijkt me prima.
37 mins

agree  Mirjam Bonne-Nollen
17 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
ontkoppelingsschakelaar


Explanation:
wilde gok

De netbeheerder kan vragen om een systeem van afstandsbediening, telecontrole en telesignalisatie te installeren op de ontkoppelingsschakelaar.


    Reference: http://www.bfe-fpe.be/members/tv/C10_11NL%2007.08.03.pdf
vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509
Grading comment
Zo wild was het niet: het zette me op het koppelspoor.
Ik heb er 'afkoppelschakelaar' van gemaakt.
Half jouw idee, dus twee punten bij elkaar gegokt...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  avantix: klinkt mij wel erg vlaams in de oren
2 mins
  -> Het is inderdaad ook een Vlaamse referentie

neutral  Channa Montijn: ik bedoelde UIT-schakelaar net als Avantix (haalde namen door elkaar zie boven, sorry!)
31 mins
  -> UIT-schakelaar is inderdaad beter

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verbreekcontact


Explanation:
voor de eleKtrische veiligheid

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
schakelaar


Explanation:
Een schakelaar wordt per definitie gebruikt om toestanden aan of uit te schakelen, dus uit-schakelaar is dubbel op.

Machiel van Veen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 113