KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

annealing/preannealing

Dutch translation: verhitten, verwarmen, gloeien


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:anneal
Dutch translation:verhitten, verwarmen, gloeien
Entered by: Marc Van Gastel

15:00 Dec 5, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: annealing/preannealing
"subsequently annealing was performed in a diffusion furnace under a circulating oxygen flow by heating at 700°C for one hour."

"the substrate was heated in a diffusion furnace at 550°C and held at that temp. for one hour, whereby preannealing was effected to form a thin film."

annealing schijnt nogal wat betekenissen te hebben. Wat zou het beste zijn ?
Marc Van Gastel
Belgium
verhitting / voorverhitting; gloeien / voorgloeien; vervarmen / voorverwarmen
Explanation:
In feite is annealing uitgloeien, warmtebehandeling. Ik vond die vertalingen hier niet geheel tevredenstellend, en heb even bij preheating gekeken. Een preannaealing bath is een voorverhittingsbad. Dus lijkt (voor)verhitting me het beste woord. (voor)verwarming kan ook, maar doet een beetje aan een kachel denken
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank, Henk, en groetjes.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5voorgloeienKAT063
3 +1verhitting / voorverhitting; gloeien / voorgloeien; vervarmen / voorverwarmen
Henk Peelen


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
verhitting / voorverhitting; gloeien / voorgloeien; vervarmen / voorverwarmen


Explanation:
In feite is annealing uitgloeien, warmtebehandeling. Ik vond die vertalingen hier niet geheel tevredenstellend, en heb even bij preheating gekeken. Een preannaealing bath is een voorverhittingsbad. Dus lijkt (voor)verhitting me het beste woord. (voor)verwarming kan ook, maar doet een beetje aan een kachel denken

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Hartelijk dank, Henk, en groetjes.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Edward Vreeburg: gloeien / voorgloeien , see http://www.arcelor.com/index.php?page=34
3 hrs

2885 days   confidence: Answerer confidence 5/5
voorgloeien


Explanation:
In de petrochemische sector is annealing 'voorgloeien', een ander woord wordt echt niet gebruikt in deze sector.

KAT063