KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

delamination

Dutch translation: delaminatie (Dutch)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:delamination (English)
Dutch translation:delaminatie (Dutch)
Entered by: swisstell

01:55 Dec 7, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: delamination
the sentence goes:

the delamination of the interior surface of the spa shell.

spa = massagebad
How can one say this in an easy way?
RVL-RVL
United States
delaminatie
Explanation:
:-)
Selected response from:

swisstell
Italy
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4delaminatie
swisstell
5beschermfolie verwijderen
Jos Essers
4loslaten van de afwerklaagSaskia Steur
3afbladdering
Leo te Braake | dutCHem


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
delaminatie


Explanation:
:-)

swisstell
Italy
Native speaker of: German
PRO pts in pair: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Edward Vreeburg: yep kluwer polytechnisch is daar kort over...
5 hrs

agree  Linda Switten
5 hrs

agree  Saskia Steur
5 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
12 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
loslaten van de afwerklaag


Explanation:
Af: loslaten van het laminaat

De afwerklaag aan de binnenkant van het bad is een laminaat. Deze kan loslaten (technische term = delaminatie)van de constructieve kuip.

Bij delaminatie laat het laminaat los vd ondergrond door slechte hechting



Saskia Steur
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 379

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
beschermfolie verwijderen


Explanation:
aan de binnenkant van de kuip

spa= bubbelbad

zihena

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-07 08:42:21 (GMT)
--------------------------------------------------

nadat het bad definitief is geplaats en afgemonteerd moet de beschermfolie aan de binnenkant van het bad ( aangebracht om krassen van vallend gereedschap te voorkomen) verwijderd worden


Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
afbladdering


Explanation:
kan, afh. van de context, beter zijn.

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316