KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

straight female

Dutch translation: Contra recht


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:straight female
Dutch translation:Contra recht
Entered by: Channa Montijn

14:40 Dec 9, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: straight female
Model Numbers:
Label•Eye Description
LER Red LED, 4 conductor 6 ft. cable
LERC Red LED, 4-pin Nano connector
P/N Length Thread Coupling
GEC-6 6 ft. (1.8m) Straight Female
GEC-15 15 ft. (4.6m) Straight Female
RGEC-6 6 ft. (1.8m) 90° Female
RGEC-15 15 ft. (4.6m) 90° Female


Ik dacht dat het stekkers waren, maar 6 ft lang???
Bram Poldervaart
Contra recht
Explanation:
Soms wordt "female" ook als contra vertaald.
Ik denk dat de lengte in dit geval op de lengte van de kabel slaat met aan het uiteinde een contrastekker.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-09 16:22:49 (GMT)
--------------------------------------------------

Hi hi Leo: leuk -:))
Selected response from:

Channa Montijn
Netherlands
Grading comment
Allemaal hartelijk dank voor de suggesties,

Bram
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1female recht
vixen
3 +1vrouwtje recht; binnen(schroef)draad recht; inwendige schroefdraad recht
Henk Peelen
3Contra recht
Channa Montijn


Discussion entries: 2





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
female recht


Explanation:
wordt gebruikt om het verschil aan te geven met female haaks(90°)

EURO KABELDEEL 6A/250V FEMALE RECHT uit voorraad leverbaar 425010
EURO KABELDEEL 6A/250V FEMALE HAAKS uit voorraad leverbaar 425012



    Reference: http://www.rotor.ws/groep.php?txt=eurostekers&groep=425
vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mirjam Bonne-Nollen
10 mins

55 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
vrouwtje recht; binnen(schroef)draad recht; inwendige schroefdraad recht


Explanation:
Voolgens mij gebruik je in het Nederlands gewoon "vrouwtje", of "binnendraad"

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan
6 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Contra recht


Explanation:
Soms wordt "female" ook als contra vertaald.
Ik denk dat de lengte in dit geval op de lengte van de kabel slaat met aan het uiteinde een contrastekker.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-09 16:22:49 (GMT)
--------------------------------------------------

Hi hi Leo: leuk -:))

Channa Montijn
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 59
Grading comment
Allemaal hartelijk dank voor de suggesties,

Bram