KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

Metal Clad

Dutch translation: gepantserde apparatuur


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:metal clad gear
Dutch translation:gepantserde apparatuur
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

16:29 Dec 9, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / eleKtrische veiligheid
English term or phrase: Metal Clad
Metal Clad Switchgears, 1 kV and above

zit in lijstje items waaraan gewerkt wordt met bijbehorende veiligheidsmaatregelen.
Leo te Braake | dutCHem
gepantserde apparatuur
Explanation:
Subject Building - Civil Engineering (BA)
Mechanical Engineering (MG)




(1)
TERM metal clad switchgear

Reference FEM-Section VII-Terminology for lifts,escalators and passenger conveyors 1981



(1)
TERM gepantserde apparatuur

Reference FEM-Afdeling VII-Terminologie voor liften,roltrappen en rolpaden 1981

Selected response from:

Ariser
Grading comment
Deze betekenis geloof ik onmiddellijk. Cladding is bv een techniek om een slap maar corrosievast binnenwerk in een hogedruk-reactor vast te zetten mbv explosieven.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2gepantserde apparatuur
Ariser
3gecoat metaalMiriam Linschoten, PhD
1geplatteerd
vixen


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gecoat metaal


Explanation:
.

Miriam Linschoten, PhD
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 235

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
gepantserde apparatuur


Explanation:
Subject Building - Civil Engineering (BA)
Mechanical Engineering (MG)




(1)
TERM metal clad switchgear

Reference FEM-Section VII-Terminology for lifts,escalators and passenger conveyors 1981



(1)
TERM gepantserde apparatuur

Reference FEM-Afdeling VII-Terminologie voor liften,roltrappen en rolpaden 1981



Ariser
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 132
Grading comment
Deze betekenis geloof ik onmiddellijk. Cladding is bv een techniek om een slap maar corrosievast binnenwerk in een hogedruk-reactor vast te zetten mbv explosieven.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Karina Vermeylen
1 min

agree  Mirjam Bonne-Nollen
20 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
geplatteerd


Explanation:
Vlietstra geeft "platteren" als vertaling van "metal cladding".

Men maakte nummi serrati of 'getande munten' [cf. 3.1.8.1] om het snoeien tegen te gaan ['geld snoeien' is het afnemen van de randen van gemunt geld, meestal om het zo verkregen edelmetaal te gelde te maken]. Men heeft vaak gedacht dat dit tegen het platteren was, omdat de munt moeilijker met zilver zou zijn te bedekken, maar men heeft ondertussen ook geplatteerde nummi serrati gevonden.



    Reference: http://www.angelfire.com/ca/vlietstra/m.html
    Reference: http://www.google.nl/search?q=cache:LUgM3ph-wEoJ:www.flwi.ug...
vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509
Grading comment
Vlietstra bedoelt kennelijk plateren (to plate) of verzilveren.
The asker has declined this answer
Comment: Vlietstra bedoelt kennelijk plateren (to plate) of verzilveren.