KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

active lifter

Dutch translation: (actieve) tillift


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:active lifter
Dutch translation:(actieve) tillift
Entered by: Evert DELOOF-SYS

14:34 Dec 18, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: active lifter
SMOOTH INTEGRATION Possible to use the height adjustability to simplify entering and exiting the chair with an active lifter.

Context rolstoel met hoog/laag mechanisme:
Bram Poldervaart
(actieve) tillift
Explanation:
Met 'tillift' zit je m.i. goed. 'Actief' hoeft er m.i. niet bij.

Bv.:
Daans ouders helpen hem altijd bij transfers, zoals van zijn rolstoel naar bed. Een goede tillift geeft hem extra zelfstandigheid en ontlast zijn ouders. ...
www.delta.tudelft.nl/jaargangen/ 35/21/08repogehandicapt.html

... 60, 5. Moet er zwaar gemanoeuvreerd worden met rolstoel, tillift of andere rijdende hulpmiddelen? aantal clienten bij wie de taak van toepassing is. Zorg-zwaarte. ...
www.arbo-thuiszorg.nl/download/TTM_team.xls
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Allemaal bedankt voor julie antwoorden. Ik heb uiteindelijke actieve tillift gekozen. Veel hits!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(actieve) tillift
Evert DELOOF-SYS
3automatische tillift
Henk Peelen
3ingebouwde tillift
Adela Van Gils


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(actieve) tillift


Explanation:
Met 'tillift' zit je m.i. goed. 'Actief' hoeft er m.i. niet bij.

Bv.:
Daans ouders helpen hem altijd bij transfers, zoals van zijn rolstoel naar bed. Een goede tillift geeft hem extra zelfstandigheid en ontlast zijn ouders. ...
www.delta.tudelft.nl/jaargangen/ 35/21/08repogehandicapt.html

... 60, 5. Moet er zwaar gemanoeuvreerd worden met rolstoel, tillift of andere rijdende hulpmiddelen? aantal clienten bij wie de taak van toepassing is. Zorg-zwaarte. ...
www.arbo-thuiszorg.nl/download/TTM_team.xls

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Allemaal bedankt voor julie antwoorden. Ik heb uiteindelijke actieve tillift gekozen. Veel hits!

35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ingebouwde tillift


Explanation:
That's what I understand from the text.

Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 315

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
automatische tillift


Explanation:
Ik denk dat men bedoelt dat de lift een eigen krachtbron heeft. Waarschijnlijk elektrisch, maar een persluchtreservoir kan misschien ook.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150