KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

power drive system

Dutch translation: aandrijfmechanisme


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:power drive system
Dutch translation:aandrijfmechanisme
Entered by: Willemina Hagenauw

14:39 Dec 29, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: power drive system
Letterlijk vertaald zou dit een "krachtaandrijvingssysteem kunnen zijn, maar ik heb het gevoel dat er een beter woord voor moet zijn. Het is een installatie die door allerlei componenten, zoals lagers, motoren etc. samengesteld is. Dit is een onderdeel van een training, waarin studenten over de verschillende onderdelen leren en als een soort test hun eigen "power drive system" in elkaar moeten zetten. Als hij uiteindelijk werkt, krijgen ze extra punten.
Willemina Hagenauw
aandrijving / aandrijfmechanisme
Explanation:
Je zit er natuurlijk al op ,maar goed Nederlands en algemeen genoeg voor dit soort huiswerk of groepstaak is toch een aandrijfmechanisme.
Selected response from:

Marc Van Gastel
Belgium
Grading comment
Ik vind dit een hele mooie oplossing! Hartelijk dank aan beiden voor de hulp!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1aandrijving / aandrijfmechanisme
Marc Van Gastel
4stick with your own suggestion
Kate Hudson


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stick with your own suggestion


Explanation:
As this is not a regular motor or similar I would use the literal translation in this context

Kate Hudson
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 588

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
aandrijving / aandrijfmechanisme


Explanation:
Je zit er natuurlijk al op ,maar goed Nederlands en algemeen genoeg voor dit soort huiswerk of groepstaak is toch een aandrijfmechanisme.

Marc Van Gastel
Belgium
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 62
Grading comment
Ik vind dit een hele mooie oplossing! Hartelijk dank aan beiden voor de hulp!

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur
12 hrs