KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

push in fittings

Dutch translation: insteekfittingen, insteekkoppelingen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:push in fittings
Dutch translation:insteekfittingen, insteekkoppelingen
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

13:34 Dec 30, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: push in fittings
Tubing & fitting - transmits compressed air from the supply to the pneumatic equipment using push in or compression fittings.
Willemina Hagenauw
insteekfittingen, insteekkoppelingen
Explanation:
Ik meen dat de M&R-lui in ons bedrijf ze ook zo noemden.
Selected response from:

Leo te Braake | dutCHem
Grading comment
Hartelijk dank!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1snelkoppelingenrodi
3insteekfittingen, insteekkoppelingen
Leo te Braake | dutCHem
2push-in-koppeling
Mariette Veefkind


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
push-in-koppeling


Explanation:
Met enige twijfel over de verbindingsstreepjes...


    Reference: http://www.transair.legris.com/sources/download/20030701_TRp...
Mariette Veefkind
Native speaker of: Native in DutchDutch

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
insteekfittingen, insteekkoppelingen


Explanation:
Ik meen dat de M&R-lui in ons bedrijf ze ook zo noemden.


    Reference: http://www.smcpneumatics.be/bv/body_lasspat_bestendig.html
Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316
Grading comment
Hartelijk dank!

Willemina

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
snelkoppelingen


Explanation:
Klauwkoppelingen en Storz-koppelingen zijn lagedruk-snelkoppelingen voor lucht en water. De messing of RVS-klauwkoppeling is voor waterapplicaties, voor lucht- en watertoepassingen
Dankzij soepele verbindings-slangen voor hoge druk kan de lucht van de compressor naar de werktuigen gevoerd worden. Deze zijn uitgerust met snelkoppelingen die aankoppelen en afkoppelen zonder
drukverlies mogelijk maken. Een in de aansluiting geïntegreerd ventiel blokkeert de lucht die zich in de slang bevindt.

rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 137

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  moya
1 day 11 hrs