KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

plates

Dutch translation: drukplaat


16:08 Jan 19, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: plates
om geld te drukken
paul
Dutch translation:drukplaat
Explanation:
"...mensen de eurobankbiljetten en euromunten als hun gemeenschappelijke munt gaan gebruiken ... Over
het algemeen wordt elke drukplaat gebruikt voor het drukken van ... " (bron: Europese Centrale Bank - zie link)
Selected response from:

Silvy Codde
Grading comment
thanks man ik dacht dat er een speciaal woord voor was maar dat is dat niet zo zeker

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5drukplaat
Silvy Codde
4drukplaten
Anneken


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
drukplaat


Explanation:
"...mensen de eurobankbiljetten en euromunten als hun gemeenschappelijke munt gaan gebruiken ... Over
het algemeen wordt elke drukplaat gebruikt voor het drukken van ... " (bron: Europese Centrale Bank - zie link)



    www.euro.ecb.int/nl/news/presskit.GeneralPar.0041.filelinkFile.download/ nl-pr.pdf
    Reference: http://www.ecb.int/pub/pdf/ar2001nl.pdf
Silvy Codde
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 8
Grading comment
thanks man ik dacht dat er een speciaal woord voor was maar dat is dat niet zo zeker

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
drukplaten


Explanation:
... is volgens mij de standaardterm in de druksector, en ik vermoed dat ook het drukken van biljetten deze term gebruikt.

Referenties
... firma Adorna echter de originele drukplaten van de Somalische Shilling in handen.
... Om in reliëf te kunnen drukken, komen de met speciale inkt bedekte intaglio- drukplaten


Groetjes,

Ann

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-19 16:20:31 (GMT)
--------------------------------------------------

even te snel geweest:
het moet vanzelfsprekend \'Ik vermoed dat ook voor het drukken van biljetten deze term wordt gebruikt\' zijn.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-19 16:21:02 (GMT)
--------------------------------------------------

even te snel geweest:
het moet vanzelfsprekend \'Ik vermoed dat ook voor het drukken van biljetten deze term wordt gebruikt\' zijn.


    www.martinstolk.nl/nederlands/2001/ somalie_koopt_lading_vals_geld.htm
    Reference: http://www.euro.ecb.int/nl/news/presskit.GeneralPar.0041.fil...
Anneken
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 16