KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

side channel blower

Dutch translation: blazers in zijkanelan, zijkanalen met blazers


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:side channel blower
Dutch translation:blazers in zijkanelan, zijkanalen met blazers
Entered by: Henk Peelen

09:53 Jan 26, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / industrial vacuum cleaner
English term or phrase: side channel blower
(Industrial vacuum cleaner) Equipped with long lasting, durable side channel blowers...
Shayna Barby
blazers in zijkanelan, zijkanalen met blazers
Explanation:
ik vermoed dat het weer om hetzelfde gaat als in je volgende twee vragen. Ik denk dat die ruimte vóór het filter in dit geval vanaf de zijkant wordt schoongeblazen opdat het filter niet (te snel) verstopt raakt. Misschien dat het deksel uit je volgende vraag er bij hoort: je doet het deksel los en de blazers blazen de grove troep naar buiten (moet je natuurlijk wel op een daartoe geschikt eplaats doen).

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-26 17:15:49 (GMT)
--------------------------------------------------

Sigrid,
klonk misschien een beetje hatelijik, maar ja, ik kan nou eenmaal niet uit de voeten met Randverschijnselen of hoe de inwoners van de Randstad ook moge worden aangeduid. En al helemaal niet met Hagenezen; ze kunnen dan we lzeggen \"Ha, genezen\", maar ik kan me niet indenken dat ze er ooit eens nóg erger aan toe zijn geweest.
Verder heb je best gelijk; behalve Friesland gaat er niets boven Groningen.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5tunnelventilatoren
Adela Van Gils
2 +2blazers in zijkanelan, zijkanalen met blazers
Henk Peelen
4 -1zijdelingse ventilatiekanalen
Ballistic


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
zijdelingse ventilatiekanalen


Explanation:
Seems logical to me...

Ballistic
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 402

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Leo te Braake | dutCHem: uit de heup geschoten ? :-)
25 mins
  -> neen, onder de gordel ;-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
blazers in zijkanelan, zijkanalen met blazers


Explanation:
ik vermoed dat het weer om hetzelfde gaat als in je volgende twee vragen. Ik denk dat die ruimte vóór het filter in dit geval vanaf de zijkant wordt schoongeblazen opdat het filter niet (te snel) verstopt raakt. Misschien dat het deksel uit je volgende vraag er bij hoort: je doet het deksel los en de blazers blazen de grove troep naar buiten (moet je natuurlijk wel op een daartoe geschikt eplaats doen).

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-26 17:15:49 (GMT)
--------------------------------------------------

Sigrid,
klonk misschien een beetje hatelijik, maar ja, ik kan nou eenmaal niet uit de voeten met Randverschijnselen of hoe de inwoners van de Randstad ook moge worden aangeduid. En al helemaal niet met Hagenezen; ze kunnen dan we lzeggen \"Ha, genezen\", maar ik kan me niet indenken dat ze er ooit eens nóg erger aan toe zijn geweest.
Verder heb je best gelijk; behalve Friesland gaat er niets boven Groningen.


Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Hartelijk dank.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sigrid Lensink-Damen
22 mins
  -> bedankt, maar langsrichting lijkt me overigens heel gebruikelijk in NL. Even op je CV gekeken ... misschien zou je kunnen vertellen dat je op een heuSe kleuterschool hebt gezeten. Denken de mensen dat je hem ook doorlopen hebt.

agree  Saskia Steur
4 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
tunnelventilatoren


Explanation:
tunnelventilatoren voor langsventilatie
of voor langsrichting ventilatie

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2004-01-26 10:13:11 GMT)
--------------------------------------------------

The site of novenco is multi-lingual. That may help you with your translation. Good luck!!

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 4 mins (2004-01-26 12:57:26 GMT)
--------------------------------------------------

langsventilatie: zie onder, na Sigrid Lensink zijn/haar opmerking.
Zelfde site novencoweb.nsf, zoals hierboven aangegeven.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 4 mins (2004-01-26 12:57:53 GMT)
--------------------------------------------------

langsventilatie: zie onder, na Sigrid Lensink zijn/haar opmerking.
Zelfde site novencoweb.nsf, zoals hierboven aangegeven.


    www.novenco.nl/novencoweb.nsf/ Producten/tunnelventilatoren
    www.airfan.nl/industrie.htm - 25k -
Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 315

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: Ik ken de juiste term niet, maar het is in elk geval geen soort luchtkanaal, maar een type blower/ventilatr/fan etc. Gezien de context in een stofzuiger lijkt deze oplossing het niet helemaal te zijn...
49 mins

neutral  Sigrid Lensink-Damen: 'langsrichting'? Is dat Belgisch Nederlands?
1 hr
  -> Ha, ha. Kijk eens op het net. Hier nog een: Novenco heeft naast de systeemkennis ook een zeer compleet productenpakket voor langsventilatie van verkeers- en treintunnels beschikbaar.