KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

directional arrow

Dutch translation: zie het pijltje dat naar---wijst


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:directional arrow
Dutch translation:zie het pijltje dat naar---wijst
Entered by: Marijke Mayer

01:29 Sep 8, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: directional arrow
Notice directional arrow and printing on side of motor housing at distal end: “SECURE” and “RELEASE.”

Zal ik het gewoon met :zie het pijltje/de pijl dat --- aanwijst?
KudoZ today.
Thanks in advance!
Marijke Mayer
Netherlands
zie het pijltje
Explanation:
bij nader inzien gebruik je dus inderdaad best 'zie het pijltje enz.' - had 5 ' geleden nog niet door dat je het over motoren had.
De gekartelde knop (knurled knob) maakte een en ander duidelijk :)

HTH
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Ik begrijp nu hoe de confidence meter werkt! Je geeft het zelf aan wanneer je antwoord geeft? Bedankt, e.e.a. is mij wat duidelijker omdat ik me wat erbij kan voorstellen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5zie het pijltje
Evert DELOOF-SYS
4richtingwijzer
Evert DELOOF-SYS
2Waar wijst dat pijltje naar?
Carla Zwanenberg


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Waar wijst dat pijltje naar?


Explanation:
Hoi Marijke,

bedoel je nou dat dat pijltje naar die tekst zou wijzen? Kan het niet de pijl zijn die de draairichting van de motor aangeeft? Elektromotoren hebben vaak zo'n aanduiding zodat je kunt controleren of je de fasedraden goed hebt aangesloten. Als de motor niet in de richting van de pijl draait, moet je de fasen omwisselen.

Groeten,
Carla

Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 317

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
richtingwijzer


Explanation:
lijkt me eigenlijk het best aangewezen.
Niet 'richtingaanwijzer'.

Desnoods 'richtingspijl' of inderdaad: 'zie (en volg) het pijltje dat... )'

Ref (via google.com):
Op de A28 door Zwolle, afslag Nieuwleusen (N377), tot afslag Lutten, onderaan viaduct (richtingwijzer Lutten) linksaf provinciale weg op, tot aan richtingwijzer Ponypark Slagharen, daar linksaf, dan direct rechts de parallelweg op (Anerweg Noord), naar nr. 86 (ca. 800 m).
Via Hardenberg: afslag Lutten, onderaan viaduct (richtingwijzer Lutten) rechtsaf provinciale weg op, tot aan richtingwijzer Ponypark Slagharen, daar linksaf, dan direct rechts de parallelweg op (Anerweg Noord), naar nr. 86 (ca. 800 m).


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
zie het pijltje


Explanation:
bij nader inzien gebruik je dus inderdaad best 'zie het pijltje enz.' - had 5 ' geleden nog niet door dat je het over motoren had.
De gekartelde knop (knurled knob) maakte een en ander duidelijk :)

HTH


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Ik begrijp nu hoe de confidence meter werkt! Je geeft het zelf aan wanneer je antwoord geeft? Bedankt, e.e.a. is mij wat duidelijker omdat ik me wat erbij kan voorstellen!