KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

retaining sleeve

Dutch translation: ankermof


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:retaining sleeve
Dutch translation:ankermof
Entered by: Marijke Mayer

09:20 Sep 8, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: retaining sleeve
As in : Pull down retaining sleeve on angle attachment and rotate to left. Handheld motor for operations. Can anyone help?
Ik heb gezocht met 'ankerrand' dat slechts één hit in het Duits geeft.
Bij voorbaat dank!
Marijke Mayer
Netherlands
verbindingsmof
Explanation:
ik weet het niet zeker, maar deze term heb ik op www.google.com gevonden.

hieronder de context,

succes

SECTIE F WERKTUIGBOUWKUNDE
... op de as bevestigd stel tandwielen, een verbindingsmof of een aanzetzuiger van een
hydraulische ... van de snelheid van een machine
Selected response from:

Bram Poldervaart
Grading comment
Heb uiteindelijk maar ankermof gebruikt! Maar bedankt voor de tip! (verbinding is niet hetzelfde als retaining)
Groetjes, Marijke
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4borgbusmieke dekker
2verbindingsmof
Bram Poldervaart


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
verbindingsmof


Explanation:
ik weet het niet zeker, maar deze term heb ik op www.google.com gevonden.

hieronder de context,

succes

SECTIE F WERKTUIGBOUWKUNDE
... op de as bevestigd stel tandwielen, een verbindingsmof of een aanzetzuiger van een
hydraulische ... van de snelheid van een machine


    Reference: http://www.ipc-nl.nl/ipc_f_tekst/f16h.htm
Bram Poldervaart
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 63
Grading comment
Heb uiteindelijk maar ankermof gebruikt! Maar bedankt voor de tip! (verbinding is niet hetzelfde als retaining)
Groetjes, Marijke

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
borgbus


Explanation:
borgbus misschien?

succes!

mieke dekker